23 Mayıs 2017 Salı

Ertuğrul um 3 yaşında




Ve zaman çabucak geçti. Benim minik bebeğim 3 yaşına da girdi :)

Bu sene doğum gününü nasıl kutlasam ne konsept yapsam diye düşünmeye aslında geçen seneden başladım, ama yine de son gün ben hala kararsız idim :))

Ben de ortaya karışık bir süsleme yaptım. Bence güzel de oldu :)

Hayatıma Anlam Katan İnsan...



Benim canım oğlum.. Ahmet'im Ertuğrul' um...

Tam 3 sene geçti bu dünyaya gözlerini açalı..

Ne kadar isteksizdin gelmek için.. Anana çekmişsin sıpa seni :))

22 Mayıs 2017 Pazartesi

Oglusun doğum günüsü

Bugün 22 Mayıs 2017... Oğlumun bu dünyada 3 yılı bitti..

Biz dün kutladık oglusumun yeni yaşını..

Detaylı bir yazı hazırlamak için şu an o kadsr yorgunum ki..

Yarın inşallah diyeyim.. Bugün fırsat olmadı hiç, yarın inşallah olur...


Herkes e iyi geceler...

Sevgiyle...

19 Mayıs 2017 Cuma

Üstün Zekalı Çocuklar



İstanbul Ataşehir ' de üstün zekalı çocuklar için bir okul var artık.

Anaokulu, ilkokul ve ortaokul..

Üstün zekalılar vakfının okulundan haberi olmayan varsa iletin :)

Bu ne şimdi demeyin ayrıca. Sadece geriden gelen çocukların özel bir ilgi ve onlara özel bir eğitim ihtiyacı yok, üstün zekalı çocuklar da kendileri için, kendilerine yeten, doğru yönlendiren bir eğitime muhtaç..

Bilgilerinize sunarım efenim..

Sevgiyle..

18 Mayıs 2017 Perşembe

bir zamanlar kral idi Mısır'a



Çooookk uzun zamandır dilimde idi bu şarkı..

Ama farklı bir şekilde hatırlıyordum :D

bir zamanlar kraliçe mısıra diye ::D :D

Şarkının gerisi de yok alımda..

Az önce bir anda nasıl oldu ise geldi aklıma dur oğlum dedim google amcana bir soralım o bize ne diyecek.. Daha önce ne diye sormadı idi isem..

Neyse buldum şarkımı :)) Heeyoo yaşasıınn :P

Ve yine gülçin öğretmenim den buldum. am abu sefer Gülçin anne olarak :) Oğluşu sanırım toroscuk da pek tatlı imiş :)

Bir zamanlar kral idi mısıra şimdi kaldı eski bir hasıra suyumuzu kaynatalım şu annesiyle ertuğrulu oynatalım :))

Buyurunuz işte burada :)




Yeni ciciler :p


Dün maltepe park avm ye gittik Oğluşum ile..

Hani geçen hafta oğlum ve kendim için alışveriş yaparken koca kişisine de gömlek almıştım. Beğenmedi kendisi. Onları iade etmeye gittim.

E kadın kısmı AVM ye gider eli boş çıkar mı, çıkmadım: )))


16 Mayıs 2017 Salı

Blog partisi bitti ama ben yeni geldim :p



Teee fii tarihinde sevgili annesinin prensesi blogunun sahibesi Özlem cim bir etkinlik başlatmıştı ve katıldım dedim sonra unuttuuummm gitti..

Kızcağızın bloguna da en son ne zaman gitmiş isem artık ( hiii çok ayıp çok !!!) arada kaynaşmış gitmiş..

Bu yüzden hem Özlem den hem de eşleşme de aynı gruba düştüğüm anne kız blogger arkadaşlarımdan özür diliyorum :(

Eşleşme sonucunda sevgili Nursel Eker ve kızı sevgili Fulya ile aynı gruba düşmüşüm.
Bu etkinlik ne derseniz, herkes birer soru sordu , grubumuzda çıkan arkadaşlar sordu ise  onu cevaplıyoruz.. İstersek kendi sorumuzu da cevaplıyoruz..

Hadi ben yatar..



Teee 10 dan beri galiba diyorum hadi ben yatar diye.. Sonunda giriyorum yatağa nasipse :p

Herkese iyi geceler..

Hadi ben yatar :)))

15 Mayıs 2017 Pazartesi

10 Soruda Eylülannesi :)



Yepisyeni bir etkinlikle buradayım. Pek bir heyecanlıyım beraber eylülannesi ni tanıyacağız bugün :)

Sevgili Çağlacım bir gün bama nesaj attı intgaramdan. Sana sorular sorsam cevaplasan blogta röportaj olarak yayınlasam dedi.. O kadar mutlu oldum ki anlatılmaz yaşanır :) Olur dedim hemen zevkle.. ama aynı sorulara ben de senden cevap istiyorum ; karşılıklı bir yazı olsun bu.. O da kabul etti sağolsun kırmadı beni ..

Ortaya bu hoş yazı ikilisi çıktı.. birisi bende.. Diğeri de sevgili Çağla'nın blogu eylülannesi nde..
Zevkle okumanızı dilrim biz hazırlarken çok eğlendik :)

İşte başlıyooorrr:

14 Mayıs 2017 Pazar

Lcw alışverişim


Ana oğul kombinlere pek heves ediyorum. Kafama göre hala bulamadım o ayrı..

Ama velakin lc waikiki nin kombinlere baktım biraz...

Anneler Günü



Anneler günü kutlu olsun.. Mu acaba...


Evet çok şükür bizim bir yavrumuz var, annemiz var.. Peki ya olmayanlar...

Annesini kaybetmiş birisi etrafta çılgınca anneler günü reklamlarını görünce neler hissediyordur acaba..

Yetimhanelerde büyüyen çocuklar veya nasıl kızıyordur hayata kim bilir..

Allah kimseye evlat acısı yaşatmasın, ama yaşayanlar yok mu var.. Onların içi parçalanmıyor mu dersiniz etrafta anneler gün etkinlikleri süslemeleri gördükçe..

13 Mayıs 2017 Cumartesi

Ahh uyku...uyumak.istiyorummm




     Biz yine.ayakta...


        Size iyi.geceler :)))


Foto doğuma giderken.. Uykuya hasretin başladığı günün sabahı: )))

11 Mayıs 2017 Perşembe

Neurofeedback Hakkında



Neurofeedback garip bir teknoloji: )

Çocukların eğitimi sırasında ödül ve ceza var ya hani. Oradan kopyalama yapmışlar biraz. E sonuçta öğrenen merci aynı: beyin :)

İlk neurofeedback yazımda bahsettiğim yer bakırköy de idi ve bize çoook uzaktı. Ertuğrul yolda perişan olunca seans zor geçti ve geçecekti belli ki.

Biz de göztepe sınırları içinde Bağdat Caddesinde yeni bir yer bulduk; Nöro Sağlık..

Burada çok daha fazla şey öğrendim, gördüm izledim.

10 Mayıs 2017 Çarşamba

Beyin Dalgaları- Neurofeedback



Beynimiz elektrik üretip yayıyor.. Bunu ilk öğrendiğim zaman çok şaşırmıştım.. Aaa, nasıl yani.. Sürekli kafamızın içinde elektrik... Oysa o elektrik hayatımızı sürdürmemizi sağlıyor...

Beyinde 5 dalga var şu an bilinen ve araştırılan. İsmini Yunan alfabesinden alan bu dalgalar Alfa. Beta, Teta, Gama ve Delta .
Beta dalgaları beta ve hibeta olarak iki ayrı frekansta inceleniyor..

Beyin dalgaları EEG ( elektroensefalografi) ile izlenebiliyor.

EEG, dalgaların frekansı, boyut, sıklığı, varlığı yokluğu...neyi derseniz artık hepsi hakkında bilgi veriyor.

EEG Epilepsi ( sara) gibi hepimizin duyduğu bir hastalığın tesbitinde kullanılıyor evet, ama bütün yapabildiği bu değil. Bazı nadir beyin hastalıkları, beyin iltihabı ve bir kısım psikiyatrik hastalıkların tesbiti için de EEG kullanılıyor.

Demem o ki; bu beyin dalgaları öyle küçümsenecek şeyler değil.

9 Mayıs 2017 Salı

Prima Giyilebilir Bez



Benim oğlan henüz yürümüyor, ama yattığı yerde de sabit durmuyor. Bez bağlamak çoğu zaman cidden zor oluyor.

Prima pants giyilebilir bezi denedim.

8 Mayıs 2017 Pazartesi

Zayıflama serüvenim-2



Bloglarda gezerken tesadüf bir çekiliş gördüm geçen..

Kazanan 2 kişiye online spor danışmanlığı...

Zayıflamak isteyen birisi isem katılmam icap eder dedim .. Baktım süresi bitmiş sandım..

Meğersem bitmemiş :))

Son anda sn katılımcı olarak katıldım çekilişe ve şans bu ya, bana çıktı iyi mi :D

4 Mayıs 2017 Perşembe

Her annenin bir oğlu olmalı..imiş..miş miş..



Bu ara sosyal medyada yeni moda bu imiş.

Ben bu paylaşımlara denk gelmedim, itiraz eden kız annelerini gördüm..

Iki kelime de ben konuşayım dedim..

Kelebek Etkisi: ANILARLA BLOGGERLAR-17

Selamlar millet :)



Alkışlayın bakiimm ilk konuk yazarlığımı :P



Seviyorum bu dünyayı ve sizleri :)



Sevgili kelek etkisi ne bir de buradan teşekkür edeyim ve sizlere haber vereyim.. Eğlenceli bir anımı paylaştım.. Bence bir gidip bakın :) sonra ban ageri gelmeyi unutmayın ama e mi :)





Kelebek Etkisi: ANILARLA BLOGGERLAR-17: Selamlar Anılarla Bloggerlar köşesinde yepyeni bir bloggerı daha misafir etmekten mutluluk duyuyorum. Sevgili  ŞAPŞİK ANNE  blogum için ...

3 Mayıs 2017 Çarşamba

Lion



Lion..

Bir hint filmi..

Son zamanların Bolywood filmlerini zaten beğenerek izliyordum. Ama bu Lion...

5 yaşında kaybolan bir çocuk..Off.. Ne ağladım ama..

F,ilm daha yarıya gelmeden ben eşme " izlemeyelim bunu kalsın nolur" diye ağlıyordum...

Hindistan'da her gün 80.000 in üzerinde çocuk kayboluyor imiş..Türkiye'deki kaybolan çocuklar ile ilgili net bir sayı bulamadım.. 27 bin gibi bir rakam gördüm...

Yaşayarak izliyorsun ne izlersen diyor eşim. Belki de bu yüzden yaşanmış olayların filmlerini izlemek zor oluyor benim için.

Ama güzel filmdi..Filmden sonra gidip yavrunuza kocaman sarılmak isteyeceksiniz muhtemelen; ya da annenize hatta ikisine de..

Sevgiyle..

30 Nisan 2017 Pazar

Çekiliş Sonucu






Öncelikle katılan herkese teşekkür ederim.

Katılımınız ve paylaşımlarınız hepsi ayrı ayrı çok değerli :)

Google amcaya çekiliş yap yazdım.. Çıkan ilk siteye tıkladım; olmadı.. Ben de altta diğer linklerden birisine tıkladım ve yaptım çekilişi... Çekiliş aracı diye bir site...

Kağıtlara tek tek yazıp elde çekiliş yapmaktan daha güvenilir olur diye düşündüm...

Katılmak istediğini belirtip g+ da paylaşmayan arkadaşları malesef katamadım çekilişe..İlla ki olsun demiştim malum, paylaşanlara ayıp olurdu yoksa.. kusura bakmasınlar...

Kazananlar :

eylülannesi ve daha mutlu yaşam

Bana gmail ile adreslerinizi yollarsanız en kısa zamanda yollarım hediyelerinizi :)

Çekiliş videosunu görmek isteyenleri instagrama alalım.. ( telefona kaydetmeden instagram üzerinden çekmişim o yüzden buraya ekleyemedim.. ).




Hayırlı olsun efenim :)

Sevgiyle..




27 Nisan 2017 Perşembe

Bölgesel Zayıflama



Selam millet..
Bugün ele almaya niyetlendiğim konum bölgesel zayıflama..

Bu ara zayıflamaya kafayı takmış bir siskocuk annecik olarak, diyetisyen kontrollü bir diyete ve bölgesel zayıflama seanslarına başladım.

Özel Pendik Hospital diye bir hastane var. Pendik köprüsünü geçince hemen yan yolda. Bu hastane kampanya yapmış. Diyetisyen ve bölgesel zayıflama bir arada olunca 3 aylık ( 12 seans ) program 400 tl .. Ne kadar sürer bilmiyorum tabi ama bulmuşken ben atladım: )

22 Nisan 2017 Cumartesi

Doodle der ki



Bugün dünya günü imiş.. Günümüz kutlu olsun o zaman :)

Dünyamızın kıymetini biliyor muyuz bir düşünelim bu vesile ile...

Ellerimizi yıkarken, diş fırçalarken, yıkanırken suyu israf ediyor muyuz mesela..

Ozon tabakasını delen deodorantlar hala niye satılır ki..

Odada değil isek ışığının açık olmasına gerek var mı..

Araba ve halı yıkanırken giden sulara çok yanıyorum ben..

Elektrikli ev aletleri özellikle TV stand by da kalınca da elektrik harcıyor biliyorsunuz değil mi,o köşede kırmızı ışık neyle yanıyor...

Bir çizik atıp beğenilmeyen kağıtlar.. Henüz o zamanlara gelmedik bilmiyorum,zor mu oluyor ki çocuğa kağıdı israf etmemeyi öğretmek...

Kızartma yaptıktan sonra o yağlar nereye gidiyor...

Düşündükçe ne çok şey çıkıyor değil mi..

Hayvan katliamları, zamansız erken balık avı, arıların tüketilmesi...

Bir de hep çevre kirliliği, hava kirliliği konuşuluyor da,gürültü kirliliğinin de zararı yok mu ki dünyaya, bize var da....

Milyar yıllık dünyamız,az daha dayan kuzum seni seven önemseyenler var hala..


21 Nisan 2017 Cuma

Zayıflama serüveni Başlasın!!!




Aynalara bakamaz olunca;
Dalga geçenler canımı yakmaya başlayınca;
Daha çabuk yorulunca...
vs vs vs


Sonunda diyetisyene gittim..


19 Nisan 2017 Çarşamba

Bir çekiliş de benden olsun :)




Duyan gelsin, duymayanlara da söylesin a ostlaarr,sapsikanne de çekiliş var :))

Bahar kampanyası: ))

Baktım her yer çekiliş, dedim ben de yapayım, hem farklı olsun.

Malumunuz diş hekimiyim, buna uygun bir çekilişim var..

15 Nisan 2017 Cumartesi





Iyi geceler dostlar...

Neurofeedback Nedir Nasıl Uygulanır





Efenim bugün gittik gördük geldik..

EEG yi bilen var mı aranızda, EMG yi yada? Biraz benziyorlar EEg EMG ve neurofedback çalışma prensibi açısından.

Neurofeedback için iki tane kulak arkasına bir tane de tepeye olmak üzere 3 tane elektrot kafaya yerleştiriliyor.  (Temporal kemikte mastoid process ve tepede sanıırm fontanel kısmına..)

Elektrotlara iletken madde sürülerek hem kafada kalması hem de beyindeki sinyalleri iletmeleri sağlanıyor.

Evet beynimiz elektrik dalgaları ile çalışıyor :)

Alfa, beta, delta,teta ve gama dalgaları var. Bu dalgaların her birisinin ayrı işlevleri var. Sakinleşme, uyuma, dikkat .. vs

Neurofeedback




Neurofeedback neyin dalgalarının düzenlenmesi..

Okuduklarımdan anladığım, subluminial mesaj verir gibi çizgifilm ve izlerken beyin dalgalarının düzenlenmesi sağlanıyor.

Zeka gelişimini hızlandırdığı, agresifliği azalttığı söyleniyor..

Memnun olan da çok, bir fayda görmedim diyen de..

Biz de bugün Bakırköy'de İstanbul Neurofeedback merkezine gideceğiz. Orada psikolog Meltem Kırmızı ile görüşeceğiz. Bu merkezin Kocaeli ve İzmir'de de yeri var...

Gittikten sonra izlenimlerimi ve alacağım detaylı bilgileri de paylaşacağım...

14 Nisan 2017 Cuma

Ayakta Durma Sehpası






Kas gücü yetersiz, beyin hazır değil veya bir sebeple ayakta durmakta zorlanan çocuklar için bir destek..

Ayakta durmak istemeyen inatçı keçiler için birebir :))

Kullanılmayan kaslar erir, zayıflar. Bir hasar yoksa bile var hale gelir.

Ayakta durma sehpası biraz bu erimeyi önlemek amaçlı.

Vücudun bir harekete alışması için yapması gerekli. Örneğin kendi başına yürümeden önce binlerce adım atması gerekli imiş bacakların.. Vücut yaptıkça alışıyor, öğreniyor. Ayakta durma sehpası zorla da olsa vücudu ayakta tutarak beyine emir veriyor, öğretiyor, alıştırıyor..


13 Nisan 2017 Perşembe

Evde canavar beslemek



Evet evet, ben evde canavar besliyorum :)

Ama çok tatlı bir canavar ki oo..

Yüzümde morluklar, tırnaklarını kestiğim halde nasıl başardığını bilmediğim tırmıklar, yediğim tekmelerle moraran bacaklarım...

Gitsem ağır darp raporu alırım sanırım: )))

Senden başka kim yapabilir bunları bana minik aslanım...:)) seviliyorsun bilgine :)

Evet kuaföre gitmeyeli aylar oldu bakmayın öyle garip garip, fırsat bulamadım da değil de sanırım zaman ayırmak istemedim :p


12 Nisan 2017 Çarşamba

Marka Mimi




Yaşasın yeni bir mim :))

Sevgili deep in başlatttığı bu akıntıya ben e kapılıverdimmm...

En sevdiğimiz 3 markayı sormuş sevgili deeptone..

Hımm.. Önce bir düşünmem lazım...

Gönül salıncağım..



Haydi gelin beraber sallanalım salıncağımda...
Sığarız hepimiz..

Dere Otunun Gücü

bu kadar zayıf ve narin bir bitkinin bu kadar güçlü olması...


İnandım iman ettim, dere otu tokluk verir arkadaş :)))

Bilenler bilir, bilmeyenler de öğrensin, diyetiseyene gittim ben :))

Sevgili diyetisyenim diye liseme bol bol ere ot ekleyince merak etim neymiş arkadaşın marifeti, accuk gogle taradım..Bu arada da ilk günün kahvaltısını yapıyordum.. aklıma ilk gelen tokluk veriyor galiba , taak bitmeden doydum sanki ben diye düşünüyor idimn..Aaklıymışım :)

10 Nisan 2017 Pazartesi

Çocuk giyim

Çocuk dediğin rahat olmalı arkadaş: )



Anne kız, baba oğul, ufak tefek de olsa anne oğul setler cidden güzel oluyor: )

Veya oğluma kot bluz giydirince cidden yakışıklı velet :) Büyümüş de küçülmüş gibi.. İşte tam da burada derdim..

Ben oğlumun rahat olmasını daha çok seviyorum. Çok nadir görürsünüz benim oğlanı kotla.. Hele takım hiç almadım, gömlek giydiği sayılıdır. Kuzenimin düğününde bile şort tişört giydirdim.. Hep eşofman..

Çok şık bulduğum eşofman takımlar oluyor neyseki :)

Bence çocuklar çocuk olmalı..

Büyüdükleri zaman zaten giyecekler gömlekleri kumaş pantolonları..

Sizce de bence mi bilmem ama bence böyle : )

Sevgiyle :)

8 Nisan 2017 Cumartesi

Ohdo sendromu

Galiba bu sefer tanı koydular artık....

Ohdo sendromu...

Sendromun son hali 2013 yılında bulunmuş...

Çok az vaka var.. Eğer Ertuğrul cidden bu sendroma sahipse durumu en iyi olanlardan, en azından şimdilik, umarım kötüye gitmez..

Bir gende bir bozukluk var, bu bozuklukla tanımlı bir kaç sendrom var, bize en çok uyan ohdo.. Yapılan çalışmalarda bulunan belirtilerin hepsi yok ertuğrul umda ( şükür ki..)  belki de yeni bir sendrom bizim oglumuzdaki diyor babası..

Ölümcül değil şükür.. Kötüye ilerlemesine dair bir çalışma yok zaten az çalışma ve vaka var...

Yapılan bir çalışmada 16 aylıktan 18 yaşına kadar bir kaç çocuk var..İçlerinde konuşan yok, ama nerdeyse hepsinde işitme sorunları da var. Ertuğrul un şükür ki duyma ile ilgili bir eksikliği yok..

Doktorumuz ( genetik prof hülya kayserili, koç üniversitesi)  0-6 yaş çocukların sendromlu olsun olmasın en hızlı öğrendiği yaşlar, özel eğitim fizik tedavi konuşma terapisu vs ne varsa yüklenin ne olacak göreceğiz dedi..

Umutsuz değiliz biz .. Sadece bir kaç yılı daha var, bu yaşa kadar nasıl yaşamış, gittikçe organları bozulacak vs gibi şeylere göre çok çok iyi bir sonuç.. Kötünün iyisi...

Hayırlısı bakalım, Allah yardımcımız olsun..

Sevgiyle...

6 Nisan 2017 Perşembe

Hastayiz hasta canimiz ister pasta..

Bugun evimin küçük paşası hasta :(
Sabahtan beri kaç kere kustu sayamadım artık.. Hapşuruk, geniz akıntısı, burun akıntısı, huysuzluk, halsizlik, 38 ateş ...

Sen hasta olma be çocuk, üzülüyorum ben: (

5 Nisan 2017 Çarşamba

Zeka kartları



Sevgili bebek diye bir site var. Anne olup da denk gelmeyen sanırım yoktur :)
İşte orada zeka küpü videoları ücretsiz yayınlanıyor idi eskiden.. Biz ertuğrul umla arada izliyorduk..

Sonra heeyy annelerr, sağ beyin gelişimi pek önemli hadi gelin size dünyanın parasına kartlar satalım dediler.. Önce yok sağol almayım dedim ama nereye kadar..

4 Nisan 2017 Salı

Referandum




Her yerde bir evet evet evet hayır hayır hayır kampanyası..

Peki neyi oylayacağız biliyor muyuz...

Ben bir vakit ayırıp da inceleyememiştim.. Sizinle birlikte yapmak istedim bu işi..

1 Nisan 2017 Cumartesi

Masallar..



Masallarla karakter eğitimi, masallarla değerler eğitimi ve bir kaç çeşidi daha vardı bu masallar serisinin..

Bu kitabın kapağı en çok hoşuma giden olunca şanslı olan oldu :))

31 Mart 2017 Cuma

Şivlilik

Uzun zamandır face e gazmeiştim sadece yazılarımı paylaıyordum..

Bu videoyu görünce yıllaar öncesine gittim..

Üniversite 1. sınıfta yaz dönemi, sabah yurttan çıktık okula gidiyoruz sınıf arkadaşımla, hatırlayamadım şimdi ama sanki sabahtı.. yolda teyzeler bizi durdurdu elimize gofretler tutuşturdu..

Ne oldu teyze hayırdır, bugün şivlilik çocuklar demişlerdi... Ne mutlu olmuştuk...

Hey gidi...

Buyrun size şivlilik nedir:






Bu da bir başka video:






Sevgiyle...

30 Mart 2017 Perşembe

Kandil







       kandiliniz mübarek olsun a dostlar.

Sufle



Bir kere yapmaya başlayınca yapmadan duramıyorum.. Umarım yine öyle olmaz :))

Evet diyeti yine bıraktım, ne olacak halim bilmem.. :(

Efenim bu sufle tarifi biraz internet, bira annem biraz ben ortaya karışık bir tarif :)


29 Mart 2017 Çarşamba

Günaydın..



Yine bir hafta ortası geldi..

Güzel geçsin bitsin :)

Üç aylar başladı bugün, mübarek ve hayırlı olsun...

Sevgiyle...

28 Mart 2017 Salı

Salıncak



Bizim muayenehaneden eve gelen salıncak salonun ortasına kuruldu..
Baba oğul~  ana oğul ama çoğunlukla sadece oğul şeklinde salıncak sefalarımız başladı: )

Heyooo :))) derkenn, allahimmm o nasıl bir gıcırtı.. Salıncağa bir dokun bin ah işit..

Sallanmasını sağlayan makara kısmına, asılı olduğu yerlere yağ döktüm ama işe yaramadı..

Bugün artık eehh dedim yeter..

Bir tabağa yağ doldurdum,içine de attım makaraları... Yayları daha doğrusu..

Peçete ile de takma yerlerini yağa buladım sildim..

Oohh ses mes kalmadı: )

Yaşasın salıncak keyfi :))

Sevgiyle..

27 Mart 2017 Pazartesi

Seni çok seviyorum annem..

Sadece söylemek istedim herkese...

Bugün oğlumla uğraşırken hamilelikten beri yaşadıklarımı düşündüm.. Anacağımın desteklerini..

Yeri geldi uykusuz kaldı, nazımı çekti, saçı nası yolundu hatta kabak kafa kaldı yüzü hep güldü benim güzel annemin...

32 senedir gık demeden her anımda yanımda..

26 Mart 2017 Pazar

Tost oyunu :)


Siz hiç böyle lezzetli bir tost yedinis mi :))

Efenim bu tost oyunumuz hem eğlenceli hem duyu bütünleşmesi sağlayan süper bir şey..

25 Mart 2017 Cumartesi

Fesleğen soslu makarna



Knorr un makarna soslarını alıp koymuştum bir kenara..
Bugün elime geçince e hadi dedim değerlendireyim o zaman..
Fesleğen kokusunu da tadını da çok severim, o yüzden fesleğenli sosa öncelik verdim..
Evet sadece bir makarna, evet tarifi mi olur,evet haklısınız, ama bir de okulu yeni kazanmış evinden ayrılmış gençleri, anacığına süpriz yapmak isteyen ufaklıkları vs düşünün: )) Hangimiz anamızın karnında öğrendik herşeyi: ))

Gelelim nasıl ve ne yaptığıma: )

Efenim, yemeğimiz fesleğen soslu makarna



Malzemeler

* Bir adet dolmalık biber
* 5 baş sarımsak
* Yarım paket makarna
* Bir paket knorr fesleğenli makarna sosu
* İsteğe bağlı miktarda zeytinyağı ~ margarin veya tereyağ ( ben zeytinyağı kullanıyorum )

Yapılışı

Biberleri doğrayıp az biraz zeytinyağı ile soteledim.
Biberler biraz eridikten sonra sarımsakları da ekledim ve biraz daha soteledim ( susuz lendi suyu ve az bir yağ ile pişirdiğimizde soteledik diyoruz, havalı olmak galiba amaç: p )

                    

                    

                    

Fesleğen keskin bir tat, sarımsak da keskin, fazla koyarsam nasıl olur bilemedim ama benim damak tadıma göre biraz daha sarımsak alırdı bu makarna, bilginize: )

Yarım paket makarnayı haşladım süzdüm.

Knorr fesleğenli makarna sosunu tarifine göre hazırladım.

Sosun hazırlanışı da soğuk su ile sos tozunun pişirilmesinden ibaret. 

Makarna da sos da sıcak iken, makarnayı borcama aldım, üstüne sosu yaydım, en üste de sotelediğim biber sarımsak karışımını koydum.. 


Güzel görünüyor bence :) Tadı da gayet güzel :)

Afiyet bal şeker olsun şekerler..

Sevgiyle..

Bloglar arası röportaj



Selamm millet..
Sevgili kralicemizin (prensesin annesi :) )  yani Annesinin prensesi blogunun sahibesi güzel arkadaşımızın başlattığı bloglar arası röportajlar dizisinde bizim bölüme geldi sıra.. Hadi yine iyisiniz, bence pek faideli oldu bu yazı: )

Benim kura eşim aynı zamanda adaş çıktı, hoş bir rastlantı oldu :))

Bana bu kuranın ilginç gelen diğer bir yanı da, bu eşleşmenin iki farklı ama benzer ucu birleştirmiş olması.. Benim oğlum geriden geliyor, diğer blogger annenin kızı ileriden gidiyor, ama ikisi de özel ve güzel: )

Henüz tanımıyor iseniz lütfen vakit ayırın ve uğrayın. Yaratıcı etkinliklerine bayılıyorum ben bu güzel annenin..
Üstün zekalı kızı sonrası bir de 2.5 yaşında oğulcuğu var ve oğlu ile yaptığı etkinlikleri atlamayın kaçırmayın deneyin..
Tabii ki sadece etkinlikler için değil blog tavsiyem, kesinlikle bilgilenmeden çıkamayacağınız bir blog..
Benden söylemesi..
Peki kim mi..



Tabii ki Üstün zekalılar da var dan bahsediyorum..

23 Mart 2017 Perşembe

Limonlu yeşil çay

Her deva şu meret diyorlar..

Normal çay sevmem pek bunu daha rahat içiyorum..



Hadi gelin beraber içelim: )

Ders....

Yine ağlak...

Istemiyor hic ....

Off pofff puffff....

Ne olacak bu işin sonu...

Genetik sonucu da çıkmadı hala....

22 Mart 2017 Çarşamba

Yorumsuz..


Sulu köfte sever misiniz ? Mısır unlu ve yumurtasız sulu köfteye ne dersiniz?



Benim en sevdiğim yemektir sulu köfte..

Üniversitede okurken ailemden ayrı başka bir şehirdeydim. Okuduğum şehirde çook sevdğim bir akrabamız vardı. Çok sık gidemiyorum ama her gittiğimde ablam sağolsun bana sulu köfte yapardı.. Hatta bir keresinde yine sulu köfte yapmış, o gün ben gitmeyecektim, oğlu yemeği görünce benim geleceğimi sanmış, o kadar özdeşleşmişiz sulu köfte ile :)

Ufaktan ufaktan çiğneme faailetleri gösteren oğul kişisinin kursağından az biraz et geçsin artık diyerek sıvadım bugün kolları..
Anasının en sevdiği yemek bu , sevsin o da bana ne :))
Demekle olsa keşke.. :(

Bizim oralara gelin hadi..



Sizi biraz uzaklara götürmek istedim.... Zevkle izlemenizi umarım...






Down Sendromu- Farkında olun



Ne olur dışlamayın farklı olanı..

Sen bizim gibi değilsin o zaman bizden değilsin demeyin..

Daha zor bir çocuk, daha zor bir insan diye yaşama katılma hakkını elinden alamazsınız, sizim de buna hakkınız yok..

Hepimizden daha çok sevgi dolu yürekleri kırmaya utanın..

Dowm sendromu;

*Bir eksiklik değil; onların sizden bir fazla kromozomu var. 46 yerine 47 kromozom..
* En fazla görülen genetik sıkıntılardan. Her 691 doğumdan birisi down.. Türkiye de resmi rakamlarda 70bin kadar down sendromlu var.. Her kayıtta olduğu gibi daha fazla olduğuna eminim..
* Down sendromu genellikle trizomi 21 olarak anılır . Aslında trizomi 21 % 94 le en fazla görülen alt grup. Translokasyon ve mozaik olarak da çeşitleri var..

*Down bir hastalık değil, ilacı yok tedavisi yok,öldürmüyor vs.. Sadece bir farklılık ve bol eğitim , bol anlayış, bol sevgi istiyor...

* Kediler ve kaplanlarda da tanı konmuş olanlar var
* 10 Kasım 2011 de ( bizim için anlanmlı bir gün daha da anlamlı olmuş bir açıdan..) BM tarafından kabul edilmiş 21 Martın Down sendromu farkındalık günü olması..

Bilgileri tekrar edelim dedim..

Sevgiyle...

Bahar Bayramı



21 Mart bahar bayramı...  Nevruz.. Yeni bahar.. Yeni gün.. Yeni yıl...Çiçek.. :)


Havaların ısınacağının habercisi, yazın müjdecisi..

Ergenekon'dan çıkışın kutlaması..

Orta Asya'daki Türklerden gelen eğlencemiz..

Bakmayın şimdilerde Kürtlerin sahiplendiğine, aslında eski bir Türk geleneği nevruz..

Ateşten atlamak, kuma niyet çizmek, suya niyet atmak, gül ağacının toprağına niyet gömmek..
Paylaşılan yemekler, eğlenceler..

İlk atama yerim Çanakkale Yenice de ne güzel kutlamıştık.. Küçük yerde yaşamak bazen daha çekici geliyor bana :)

Bayramınız kutlu olsun blog ahalisi..



Yazı bir miktar gecikti ama kusura bakmayın ancak fırsat oldu :)

Sevgiyle..