Ana içeriğe atla

Ramazan ve diyet



Ben her ramazan nasıl başarıyor isem kilo alırım. En iyi ihtimal aynı kiloda kalırım ama ramazanda kilo verdiğim görülmedi hiç..

Bu sene neredeyse 2 aya yaklaşan zayıflama serüvenini ramazan ayında da devam ettireceğim bakalım inşallah..

Ertuğrul' un doğum günü , sonrasında bitmeyen cici (!) mamalar , komşu kızın doğum günü, sevdicekle yemek keyfi derken son 2 haftam baya kötü geçti.
Her sabah "bugün yeni bir başlangıç " diye diyet kahvaltısı ile günü açtım ama gün içinde bozdum :(

Bugün 1 Ramazan.. Akşam az ama çok kalorili şeylerle geçti. Sahurda diyet listeme uydum.. İftarda ve kalan günlerde de bozmamak diyete sadık kalmak zorundayım artık..

Buraya da yazayım da iyice bir zorunluluk olsun 😂😂😂😂



Diyetisyenim sevgili Didem Öcal Bolat bana ramazan için yeni bir listesi verdi.

Ramazan ayı ve oruç ile uyumly diyet listemi sizinle paylaşmak istedim. Herkese uyar mı bilmem. Ama biz kadınlar malum buna pek aldırmıyor, diyet bulunca uyguluyoruz :)

Çok öyle zarar verebilecej unsurlar içermediğini düşündüğüm için, faydalı olması umuduyla yazıyorum size diyet listemi..

Siz yine de şeker tansiyon hamilelik vs varsa önce bir hekim sonra diyetisyen ile görüşün: )

Ramazan ayı ile uyumlu / oruç ile uyumlu diyet listesi :

Sahur

*Açık şekersiz çay
*1 kibrit kutusu kadar beyaz peynir
*1 tane haşlanmış yumurta
*2 adet kuru kayısı veya 2 tane hurma veya *1 porsiyon meyve
*2 ince dilim tam buğday veya çavdar ekmeği
*Domates salatalık maydanoz dere otu vs (yağsız)

İftar:

Açılış
*1~2 hurma veya 2 tane az tuzlu zeytin
*1 kepçe çorba

15~20 dk sonra
*3 yemek kaşığı bulgur pilavı
*90gr et /3 köfte /tavuk /balık ızgara veya haşlama veya 6~7 yemek kaşığı kurubaklagil
*4~6 yemek kaşığı patates içermeyen sebze yemeği
*4 yemek kaşığı yoğurt veya 1 su bardağı ayran
*1 ince dilim tam buğday veya çavdar ekmeği
*Salata (yağsız, limonlu,sirkeli )

Yemekten sonra yeşil çay

Yemekten 30dk sonra
*1 porsiyon meyve
*1 çay bardağı süt veya yoğurt


Ramazan pidesi yemek istersek, pide 8 parçaya bölündüğü zaman o üçgen parçalardan 1 tanesi bizim :)



Ben ince bir dilim peynir ve uno nun chia tohumlu tam buğday ekmeği ile tost yaptım bu gece. Sanırım böyle devam ederim.
İlk sahur sebebi ile hurma tercih ettim bu gece, sonraki geceler kuru kayisida meyve de yenir hani :)
Yumurta zaten tok tutar iyi ki var :)

Liste güzel liste bence.

Yaklaşık iki aydır devam eden listemin akşam yemeği bunun yarısı bile yoktu ve doyuyordum. Bazen tabaktakiler bitmiyordu hatta..

Bu diyetle kilo verilir mi göreceğiz, ama aç kalmayacağız gibi :))


Yapanlara ve tabi bana kolay gelsin.. Motivasyonu düşürmeyelim. Gidecek o kilolar!!!! 😂😂😂

Sevgiyle..

Yorumlar

  1. O sahurla sabahı edemem ben yahu.

    Ben ramazanda kilo almıyorum, ama iftardan sahura çılgın yeme tempom ramazan sonrasında tüm gün devam etmeye başlayınca bayramdan itibaren fırlıyor kilo. Bu sene akşamları yürüyüşe çıksam diyorum ama pek de umudum yok başaracağıma :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gecen sene sahursuz tuttum bu sene zorlanmam gibi geliyor o yüZden.. Bir de zaten son hafta bozmuş olsam da diyete alıştı mide :)

      Sil
    2. Bende çılgın bir baş ağrısı tuttuğundan sahuru iyi yemem gerekiyor. Bir keresinde ağrıdan iftarı bile yapamamış zorla içtiğim çorbadan sonra ağrı kesici alıp hasta gibi yatmıştım. En büyük korkum o. İftarda biraz frenleyip yağlı reçelli pideden uzak kalmayı başarsam yeter.

      Sil
    3. Aman diyim canim dikkat o zaman

      Sil
  2. Umarım Ramazanda da diyetinizi uygulayabilirsiniz.Evde rahat uyguluyor insan.Ama dışarıda biraz bozuluyor gibi.Sağlıklı ama kilo almayacağımız zaman dilimleri diliyorum.Kolay gelsin.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben herhangi bir sebeple bozunca geri toplamam zor oluyor. Aslında dışarda da bozmadım m ah şu doğum günü: )

      Sil
  3. Ben bu liste ile zayıflayacağına inanıyorum 💪🏻

    YanıtlaSil
  4. O sahurla beni zorlardı vallahi ne yalan söyleyeyim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Acikmadim henuz ama.susadim ne.yalan diim :) bugun daha cok su depolamak lazim :p

      Sil
  5. Gece yiyip yatinca bence butun is bozuluyor, sonra butun gun susuzluk. Gecmiste geceleri hic birsey yemez bol su tuketerek tutardim. Bugunde ayni sorunu yasarsam karar verdim sadece icicem boylelikle kiloda vermis olurum 😄😅😅

    YanıtlaSil
  6. Liste şahane de bende bahane çok bir türlü oturtamadım diyet işini şimdi bide Ramazan kolay gelsin hepimize

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diyet isi zor ya,tam bir motivasyon ve destek.istiyor

      Sil
  7. bu listeye uyabiliyorsan ne mutlu sana.suyu eksik etme birde soda iç gece yatmadan oda iyi gelir.Bana o iyi gelikilo vermemde birde tarçınlı su.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah suyu unutmasam.. Normalde iftars sahur arasına 3lt su sığdırmam lazım..

      Sil
  8. Liste harika umarim sonuclarini alirsin kisa zamanda

    YanıtlaSil
  9. Kolay gelsin size. :) Benim anlayamadığım bir mesele, kilo meselesi. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Erkekler genelde beo girmiyor o işe zaten: ) teşekkürler: )

      Sil
  10. iftarda çorbadan sonra ara verebilenleri tebrik ediyorum :) ben pideye hiç dayanamıyorum, bakalım bu Ramazan verdiğim kiloları almamaya uğraşacağım. çok güzel bir liste beğendim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu sene ben de ilk defa ara vereceğim.. Almazsin umarim kilolari geri canim :)

      Sil
  11. Çok yeterli bir liste bence zaten ramazan ayının amaçlı aç kalanların halini anlayabilmek ve nefsimize sahip çıkmak 🤗 Allah kabul etsin canım 😘

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım cidden fazlasıyla yetiyor :)

      Sil
  12. Ramazanda ben de hiç kilo verememem senin gibi bazen kilo alırım. Onun nedeni de sahurdan sonra yiyip yatmak. Uzmanlar da der ya az yiyip sık yiyin diye ramazanda bu mümkün değil maalesef ☺️ Olsun Allah kabul etsin inşallah 😘

    YanıtlaSil
  13. İnşallah istediğiniz kiloya ulaşırsınız, Allah orucunuzu kabul etsin :)

    YanıtlaSil
  14. Ramazan aylarında bende hep aynı durumda olur kurduğum hayalleri pek gerçekleştiremem :)

    YanıtlaSil
  15. Sahur yemeği biraz zayıf gibi geldi ama iftar muhteşem :)
    Bu arada ben de hep kilo alanlardanım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de öyle, iftarda yazanlarin hepsini.yiyemiyorum bile ama gün zor geçiyor

      Sil
  16. Ben ramazanda daha çok kilo alıyorum her şeyi yemek istiyor canım:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her sofra şahane,yemekten sonra tatli falan derken.. Bu sene bakalim ne olacak :)

      Sil
  17. Mən də bu il bu listənin eynisini uyqulayıram. Baxaq nəticə necə olacaq. Təşəkkürlər.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu konuda sen de bir şeyler söylemek ister misin ? Haydi durma sen de fikrini söyle :)

Bu blogdaki popüler yayınlar

Synacthen Depot 1mg Ampul

Şimdi diyebilirsiniz bu nasıl bir yazı başlığı.. Başlık değil ilaç adı.. Haklısınız da.. Amacım bu ilaç hakkında yazmak..İlaç nedir , nerelerde kullanılır, bizimle alakası ne; ne tür etkileri var.. E bunların hepini bir başlığa sığdıramayınca ilacın adı en iyi başlık oldu :D Önce teknik bilgilerden başlayalım.. Nedir bu synacten.. Synacthen depot 1mg ampul kas içine yapılan bir enjeksiyon.. " Kabadan " iğne.. Böbrek üstü bezlerinin çalışmasını sağlayan bir ilaç. Böbrek üstü bezi çalışıyor mu diye test için de kullanılıyor. ACTH -adrenokortikotropik hormon  takviyesi..Vücudun kendi ürettiği steroidlerin artırılması ilk hedef genel olarak. Kortizol , glokokortikoid, mineralokortikoid, androjen.. Ülseratif kolit, crohn, romatizma, kanser gibi hastalıkların yanında bazı nöbet çeşitlerinde de kullanılıyor. Dünyada ESESS tedavisinde birincil tercih ACTH takviyesi.  Ayrıca diğer epilepsi türleri ve otizm için de kullanılıyor. Biz ESESS için kullanıyoruz.

Ayak bağı kesme

Fotoğraf alıntı.. Selam kizlaarrr.. Simcik şöyle bir durum mevzuu bahis.. Malumunuz benim minnak bir miktar geriden gelmekte..21 aylık henüz yürümedi. Başka şeyler de var tabii dee, bu yazının konusu geç yürüme~ yürüyememe..

Reflu ah reflu...

Ertuğrul doğduğu günden beri reflu sorunu yaşıyor. Biz hep patalojik bir reflu dedik ama doktorlara anlatamadık. Biz de de hata var gerçi, çocuk gastroentroloji ye gitmedik hemen.. 4 ay bittiği sıralarda kilo persentili artık %2ye kadar düşünce yeter dedik gittik.. Gastrotuss baby diye bitkisel içerikli ve zor bulunan ithal bir şurup yazdı doktor. Firma ile iletişime geçip yakın eczanelerden birisine göndermesi ile ulaşabildik ilaca. Hemen etkisi başladı. Kusmalar ciddi oranda azaldı, hatta gaz sancıları bile azaldı. ( aslında çocuğun midesi yandığı için kıvranıyor biz de gaz sanıyor idik muhtemel)