29 Şubat 2016 Pazartesi




Bu yazım bir sitem değil.. Teşekkür zaten değil.. Sadece söylemek istedim...

Belki biliyorsunuz belki yeni geldiniz henüz bilmiyorsunuz, oğlumun özel eğitimi için fenerbahçe de nuhun gemisi çocuk terapi ve aile danışmanlık merkezine gidiyoruz.

25 Şubat 2016 Perşembe

Ayak bağı kesme


Fotoğraf alıntı..



Selam kizlaarrr..
Simcik şöyle bir durum mevzuu bahis..

Malumunuz benim minnak bir miktar geriden gelmekte..21 aylık henüz yürümedi. Başka şeyler de var tabii dee, bu yazının konusu geç yürüme~ yürüyememe..

22 Şubat 2016 Pazartesi

irmiğin ve kayısının faydaları





Geçenlerde bir arkadaş bana "çocuğa faydalı şeyler yedir, ne öyle irmikli kayısılı..ne faydası var..boş.." dedi..
Büyüğümdür kendisi tek laf edemedim; ama nasıl içimde patladıysa.. Dayanamadım google amcaya sordum..

Efenim bu irmik cidden gereksiz midir diye..

Bu sefer süperr geçti yihhuu :))





Geçen hafta bir arkadaş ortamına girdiğimizde, oğluşum diğer akranlarından geri diye içimde kıyametler kopmuştu malumunuz.. Kararsız kalmıştım bu pazar aynı ekiple bir doğum günü partisinde buluşma konusunda.. Gittik..İyi de yaptık.. Çocuk çocuk istiyor arkadaş..

17 Şubat 2016 Çarşamba

Zill.li cafe



Ne zamandır yazacağım bir fırsat olmadı gitti.. Unutuyorum sürekli...

Sonunda gittim Zill.li nin.yerine :) 

Yine şahane lezzetler, sıcacık bir sohbet ve bol pozitif enerji toplayıp çıktım: )

Yarım saat hadi 1 saat kalırım diye gidipte 2~3 saatte ancak ayrılabilir mi insan :)

16 Şubat 2016 Salı

savaş=acı /// mim




Rus uçağı sınırımızı işgal edip düşürüldüğünden beri korkuyorum...Hem de çok korkuyorum..

Şimdi de Suriye de YPG ye ve diğer bir iddiaya göre rejim güçlerine bombardıman düzenliyormuşuz. ABD ve Fransa durun demiş.. ( bugün bakmadım haberlere cesaret edemedim , bildiğim en güncel hali ile yazıyorum)

Yıllardır görüyoruz savaşın ülkeleri, insanları ne hale getirdiğini.. 30 küsür yıldır kendi içimizde az çok yaşıyoruz bu acıyı..

15 Şubat 2016 Pazartesi

Çocuk hayal gücü





Çocukların hayal güçlerinin sınırı yok. Harika bir şey. Ama bazen çok tehlikeli olabiliyor.

Psikososyal motor gelişim geriliği


Eski yazılarımda neler varmış diye bakıyordum, en çok bu yazım görülmüş..
 E dedim madem boş durmaktan ise bu yazıyı bir guncelleyim :))


Psikososyal motor gelişim geriliği.. Ertuğrul un en son teşhisi bu. Eminim tek biz değiliz.
İlk güncelleme buraya.. Gelişim geriliği bir tanı değil semptom imiş.. Yani hastalığın kendisi değil belirtisi.. O zaman bize tanı demişlerdi biz de öyle bellemiştik napalım..

Peki ne bu psikososyal motor gelişim geriliği?

14 Şubat 2016 Pazar

13 Şubat 2016 Cumartesi

çıkar mı ki bu çekilişlerr amann amann



Şimcik, kayserili şirin mi şirin komik mi komik eğlenceli mi eğlenceli bir blogcanla karşılaştım bugün şans eseri, kendisi gizli yetenek ..

Şimdi bu şirin blogcan,  2 yılda 100uün üstünde takipçiye kavuşunca sevindirik olmuş tabi doğal olarak ve harika bir çekiliş yapmaya karar vermiş..

Kazanan ın ödülleri :

Yarım Kilo Kayseri sucuğu %100 dana eti
1 kilo Kayseri Mantısı ve ve ve
1 pofuduk terlik

Değmez mi şimdi bu çekilişe katılmaya..

Şansım an itibarı ile 1/115 olsa da Allah'tan umut kesilmez :P 

Buyrunuz bu da çekilişin linki tıkla tıkla,ama katılma şansımı azaltma :P 

Alışmak kabullenmek yaşamak..






Dün akşam misafirliğe gittik bir arkadaşa.. Kalabalıktı..

Ertuğrul kalabalığı hiiiç sevmiyor bir kere daha anladım.. Hiç kendisi gibi değildi..

Ama bir şeyi daha anladım ki; ne kadar alıştım desem de ben hala alışamamışım oğlumun yaşıtlarından geri olmasına.. :(

12 Şubat 2016 Cuma

Ah istanbul




Yok arkadaş, kimsenin alınması gücündeki azalmaya inanmıyorum ben. 



Her gün trafik biraz daha artıyor, park yeri bulmak için 3~5 tur atmam gerekiyor ise arabalar artıyor demekki..



İstanbul iyi hoş güzel de, artan trafiği olmasa...



Böyle söyleyince bir söz geldi aklıma:

Bir milli eğitim bakanı "bakanlık iyi hoş güzel de şu okullar olmasa " demiş.. 
Milli eğitim okulsuz istanbul trafiksiz olmaz sanırım...
Sevgiyle..

11 Şubat 2016 Perşembe

yemek eğitimi varan 1








Bu anne sonunda kafayı kırdı..

Gelişim testlerinde genel gelişim seviyesi 12 13 ay, öz bakım becerisinde 11-12 ay çıktı oğlum. yani ortalama 1 yaş becerilerinin olması lazım.

Bu demek ki aslında eşşeğin şu anda her şeyi yemesi yiyebilmesi lazım.

Buhar sebzesi ~ blw



Bugün yeni bir şey deniyorum.

Ertuğrul hala çiğnemek istemiyor. Ama yetti gaali daa: ) 

Buharı ile pişen karnabahar ları koyacağım önüne. Minik elleri ile mıncık mıncık yapacak o kesin.. 

Ama bakalim çiğneme hareketi görecek miyiz...

Blw olayı diyebiliriz.. Ah bi başarsak.. 




8 Şubat 2016 Pazartesi

Okula başlayan çocuk zor...







Görümcemin oğlu bu sene okula başladı. aslında pek çok yeğen bu sene okula başladı.. 

Çocukların işi zor..El yazısı zor iş..

Ama bazen diyorum okula başlayan olmak mı zor, o çocuğun velisi olmak mı.. 

Her ödevleri kıyamet resmen..Ufaklık ağlar, annesi bağırır..


Gördüğüm şu ki, bağırmak çözüm değil.. Olan ikili ilişkiye ve psikolojilere oluyor..



    Ve bana öyle geliyor ki ödev için bağırdıkça çocuk daha çok soğuyor.. 

Yani ama çocuk yapmak istemiyor nasıl ikna edilecek.. Ödül ile belki.. E ama haftasonu seni gezmeye götüreceğim dedi.. 

Bilmiyorum ki..

Büyük konuşmamak gerek, büyük konuştuğum ne varsa istisnasız gelir başıma. O yüzden kınamıyorum aaa ne kötü demiyorum.. 

Sadece dua ediyorum.. 
Allah'ım sabrımı bu kadar azaltma.. Sevgi ile ilgilenebileyim oğlumla her zaman, ne olursa olsun, ne yaparsa yapsın, ya da ne yapamazsa yapamasın..

Amin....

Sevgiyle..

Çekiliş çekiliş çekiliş

Sevgili siyah kuğu, ilk blog takipcim üyem :) bir çekiliş yapıyor. Ama asıl amaç çekiliş değil minik dostlara yardım..



Sokak hayvanları için bir kap yemek bir kap su bırakın çevreye, unutmayın e mi..

Bunlar da çıkarsa ödüller ;
Kitap, özel bir yüzük, dove seti: )



başlıksız...

Ya bir insan yavrusu yürümeye bu kadar isteksiz olabilir mi !????
A benim güzel oğlum, bak emekleyince az özgür oldun, istediğin yere gidiyorsun. Yürüsen daha da rahat edeceksin..
Hadi bi gayret aslan parçası...
Fizik tedavi seansında şimdi.. Ve umutsuz vaka sanki: (  Demeyeceğim öyle,umudumu yitirmek yok,...
Ama ama ama...

Yüksek yerlerde tanıdıklar



Sizin de yüksek yerlerde tanıdıklarınız varsa ve sözlerimden alırsanız kusura bakmayın. Ama sinir olmuş durumundayım.
Meslek odalarının belirlediği kurallar o meslekteki herkes her yer için geçerli olmalı.
Birileri milletvekili adayı oldu diye, birinin bilmemkim ile arası iyi filanca iyi para veriyor diyerek kurallar delinirse ,hem de bu bizzat belediye tarafından devlet eliyle yapılırsa ne anlamı var. Bizden değilsen öl... Oldu gözlerim doldu...
Sinir oluyorum...

6 Şubat 2016 Cumartesi

Bebek İstiyordum;Olacak mıydı...




Daha liseye yeni başladığım zamanlarda tanışmıştım kistlerle. PCOS.. Polikistik over sendromu.. Her bir doktor farklı yorum yapıyordu..yıllarca ilaç kullandım ve pek çok değiştirdim. Değişmeyen tek şey doktorların " çocuk sahibi olabilirsin tabi olamazsın demiyoruz, ama ilaç,iğne hatta tüp bebek gerekebilir" sözü idi.

Evlendik. Aradan 2 yıl geçti. Artık anne olmak istiyordum. Geç bile kalmıştım. İş kurma faslı ortaya çıkmasa çok daha önce heveslenmiştim anne olmaya. 

PCOS varlığını bilen bir anne adayı ne yapar, hamile kalmaya karar verince hemen bir uzaman gider destek için..Ben de öyle yaptım. 

Gittiğim doktor tanıdıktı. Beraber çalışmıştık. dedi ki;
"Canım seni hiç oyalamayım. Doğal yollarla hamile kalman zor. Yumurtaların var; ama destek olmak lazım. Sana bir ilaç vereceğim. Kullanacaksın . Yumurtalarını büyütecek. Sonra çatlatma iğnesi yapacağız. Oldu oldu, yoksa aşılama.."

Nasıl bir psikoloji.. Evet zor olacağını biliyordum. Ama yine de bunları yeniden duymak üzülmemem için bir sebep değildi. 

Kendimi eksik, ezik, yeteneksiz hissetmiştim..

İlaçları alıp başladım kullanmaya. Ama iğne vakti geldiği zaman il dışına çıkmamız gerekiyordu kaldı... Neyse dedim daha kaç ay oldu ki ..Acelemiz yok.. dönüşte ilaç alırım tekrar..

Gittiğimiz yer eşimin ailesinin yanıydı. Kayınpederim her gün aldı ikimizi karşısına oturttu dua okudu. Biz eşimle bol bol temiz havada gezdik. Kafa rahat. Şu an çocuk olmayacak biliyoruz düşünmüyoruz. Vakit verdik kendimize...

Dönüşte eşim hemen alma ilaçları bırakalım biraz zamana dedi.. İyi dedim. 

Ve o ay regl olmadım... 


Ben derim ki, önce kafa rahat olmalı. Sonra tevekkül olmalı.. 

 Çok şükür Rabbim kucağımızı boş bırakmadı, çok aratmadı.. Dileyen isteyen herkesin olsun bebeği inşallah...

sevgiyle..

Neler oluyor hayatta;ne alemdeyiz..







Nuh'un gemisi çocuk terapi ve aile danışmanlık merkezinde ilk 3 aylık kur bitti. Güzel de bitti. 
Kur bitiminde yeni 3 ay başlamadan nöroloji kontrolümüzü de yaptırdık.

Şimdi yeni 3 aylık döneme bismillah dedik.. 

İlk 3 ay nasıl bitti önce oradan başlayalım..

Başlarken yapılan genel gelişim testinde ve gözlemleri itibarı ile oğlum 6-10 ay arası bir seviyede idi. Oturuş bozukluğu; emekleme yürüme olmaması gibi durumlar 6 ay civarına düşürüyordu. Sosyal anlamda biraz daha iyiydi.

Şimdi oğlumun genel seviyesi 13 ay civarı. Kaba motor hala geri çünkü henüz kendi başına yürüyemiyor . Ama ince motorda 15 ayı zorluyor bile :)

Velhasılı, 3 ayda en az 6 aylık yol aldı bebeğim.. 

Evet hala geriyiz. Ama ilerliyoruz. Oğlum da ilerliyor, öğreniyor. Onunla birlikte ben de..

El ele göz göze tam 20 ayımız bitti oğlumla, ilk bana gelişini,hamileliği de sayarsak 30 ay.. Dile kolay..Hatta dile bile kolay değil :P 

Oğlum yavaş yavaş ama emin adımlarla ilerliyor. Nöroloji doktorumuz canan hanım ( canan yıldırım ) çok güzel şeyler söyledi çoookkk şükür.
Muayene sırasında tedirginlik stres, sormayı unutmuştum otizm olabilir mi diye; Allahıma binlerce şükürler olsun hayır otizm değil psikososyal motor gelişim geriliği dedi. Epilesi (sara) süphemiz vard. Dalmalar oluyordu gözlerinde. EEG temiz çıktı. Sonra whatsapp la daldığı bir anın videosunu yolladım; bu bir nöbet değil sadece bir noktaya odaklanıyor tedirgin olmayın dedi.. 

Bu güzel sonuçlar için daha önce hiç yapmadığım bir şey yapıp adak adamıştım. Şu an elimden gelen tek şey oruç olacağı için 1 gün oruç demiştim. Elbette oğlum ve sonuçları daha fazla  değerli ama adak adayınca yapabilmek lazım ya hani..ondan sebep.. Çok şükür...

Üstelik, sanki bu sonuçları beklermiş gibi oğlum da yeni bir atak evresine girdi sanki. Tek elinden tuttuğum zaman bir kaç adım atmaya başladı :) iki elinden tutarken koşacak nerdeyse :) 
Ve dün eline verdiğim keki ağzına götürmesine yardım ettiğimde ilk defa itiraz etmedi :) Gerçi fazla sevinme der gibi börek teklifimi ısrarla reddetti .. :) Olsun.. 

Hepsi olacak.. Oğlum yürüyecek, koşacak, pürelerden kurtulup çiğneyerek yiyecek, konuşacak.. Hepsi olacak Allahın izni ile.. 

Sevgiyle..

4 Şubat 2016 Perşembe

AGTE- ankara gelişim envanteri







Gelişim geriliği ile yüzlemek zorunda kalan anneler babalar çok iyi bilir bu testi. Ama AGTE sadece biz ilgilendirmiyor. Sağlıklı çocuklar için de geçerli.. Hatta zaten normal gelişen çocuklar örnek alınarak hazırlanmış bir test.

Hadi itiraf edin, siz de bebeğiniz 6 aylık oldu neler yapabilecek, yaşına girdi şimdi şunu yapabilir mi ki diye merak ediyorsunuz. İşte AGTE tam da bu soruların cevabı.

Aslında Denver testi var; çok daha kapsamlı ve bence gelişim testi ihtiyacı olan çocuklar için daha mantıklı bir test. Denver testinde testi uygulayan kişi çocuğu kendisi gözlemliyor. Ve yapmasını istediği şey her ne ise ona bir kaç kez şans tanıyor. AGTE de ise test uygulayıcısı anne yada çocuğa bakan kimse ona sorular soruyor. Bazen sorduğu soruyu siz hiç denememiş oluyorsunuz ama yapamıyor olarak değerlendiriliyor.

AGTE Hacettepe üniversitesi hocaları tarafından,Türk çocuklarına göre hazırlanmış bir test.

Biz internet üzerinden bu teste ait bir kaç veri bulabilmek çok zorlanmıştık. Siz yaşamayın diye bu yazı..

Tabi ki testin değerlendirmesini ancak ve ancak bu eğitimi alanlar yapabilir. Gelişimin ileri veya geri olduğunu değerlendirirken, ailenin sosyoekonomik durumundan çocuğun sistemik hastalıklarına pek çok şey göz önünde bulunduruluyor.
Benim bu paylaşımdaki amacım sadece fikir vermek. Biraz da nelere yoğunlaşmak gerek görebilelim diye..