Ana içeriğe atla

Sulu köfte sever misiniz ? Mısır unlu ve yumurtasız sulu köfteye ne dersiniz?



Benim en sevdiğim yemektir sulu köfte..

Üniversitede okurken ailemden ayrı başka bir şehirdeydim. Okuduğum şehirde çook sevdğim bir akrabamız vardı. Çok sık gidemiyorum ama her gittiğimde ablam sağolsun bana sulu köfte yapardı.. Hatta bir keresinde yine sulu köfte yapmış, o gün ben gitmeyecektim, oğlu yemeği görünce benim geleceğimi sanmış, o kadar özdeşleşmişiz sulu köfte ile :)

Ufaktan ufaktan çiğneme faailetleri gösteren oğul kişisinin kursağından az biraz et geçsin artık diyerek sıvadım bugün kolları..
Anasının en sevdiği yemek bu , sevsin o da bana ne :))
Demekle olsa keşke.. :(
Benim oğlanın malum her şeye alerjisi var..
Yumurta, tuz ve buğday ( gluten değil, buğday, glutensiz un da kullanamıyoruz) da bunlardan.. Eee, nasıl olacak o zaman bu köfte..

Mısır unu, kıyma, azıcık kırmızı biber (alışkın arada veriyorum azıcık) , nane ile denedim sulu köfte yapmayı..

Sulu köfte oldu.. Köfteler ayrılmadı, pişti de..

Küçük bey uyku sersemi 2-3 köfte yedi, birazını yer yedi..

Mısır ununu sanırım çok sevmiyor.. Dana önceki denemelerimde ( üzerinden en az 4-5 ay belki daha fazla geçti) ızgara köfte de sevmedi; çinemek zor geldi yutamadı öğürdü vs..

Uyanınca tekrar deneyeceğim şansımı.. Yine de itiraf edeyim, o 2-3 köfteye bile sevindim :) Minnacık da olsa sonunda kıyma - et parçası girdi çocuğun bünyeye.. İnşallah yer.. Bu köfteyi yerse bir de soğan da ekleyerek deneyeceğim. Şimdi sert olur takılır diline boğazına diye cesaret edemedim.. Aslında soğanın suyunu mu kullansam..Bu da şimdi geldi aklıma..Lezzet katar en azından.. Soğan suyu nasıl elde edilir ki bir google amcaya sorayım bir ara :))

Çok konuştum geçiyorum uydurma tarifime :)

Mısır unlu yumurtasız sulu köfte tarifi:

Malzemeler:

*180 gr kıyma ( özellikle ayarmaladım, böldüğüm parça o kadar çıktı :))
* 1 kepçe mısır un ( biraz da köfteleri bulamak için ekstra ununuz olsun)
* 1 çay kaşığından az kırmızı pul biber
* 1 şurup ölçeği nane
* Biraz da su işte..









Nasıl ölçüler ama :))

Yapılışı:

Kıyma, un ve baharatları güzelce yoğur.
Minik minik yuvarlaklar yapıp bir tepsiye koyduğun mısır unun içine at, ara ara tepsiyi salla kı köfteler una bulansın birbirine yapışmasın.
Bütün köfteler hazır olunca kaynar suya at altını kıs pişsin.. Ara ara suyuna bak bitmesin..:)

Ben köfteleri bulamak için kullandığım undan da kattım suya biraz, hem suyundan da içiririm azıcık katı kıvamlı olsun dedim..

İsterseniz köftelerin yanına patates de doğrayabilirsiniz .. ama ben sulu köfteyi köfte olarak daa çok sevdiğim için böyle yaptım :)

Afiyet bal şeker olsun :)

Yorumlar

  1. soğanı rendeleyince cıvık mı olur bu harç acaba?
    ben hep rende yapıyorum, soğana dair bir iz olmuyor.

    afiyet olsun tatlı kuzuya. 2-3 köfte bence iyidir ya, daha ne olsun <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ama kofteler pek minnak..serce parmagin ucu kadar.. :(
      Rendelemeyi denerim tesekkur ederim

      Sil

Yorum Gönder

Bu konuda sen de bir şeyler söylemek ister misin ? Haydi durma sen de fikrini söyle :)

Bu blogdaki popüler yayınlar

Synacthen Depot 1mg Ampul

Şimdi diyebilirsiniz bu nasıl bir yazı başlığı.. Başlık değil ilaç adı.. Haklısınız da.. Amacım bu ilaç hakkında yazmak..İlaç nedir , nerelerde kullanılır, bizimle alakası ne; ne tür etkileri var.. E bunların hepini bir başlığa sığdıramayınca ilacın adı en iyi başlık oldu :D Önce teknik bilgilerden başlayalım.. Nedir bu synacten.. Synacthen depot 1mg ampul kas içine yapılan bir enjeksiyon.. " Kabadan " iğne.. Böbrek üstü bezlerinin çalışmasını sağlayan bir ilaç. Böbrek üstü bezi çalışıyor mu diye test için de kullanılıyor. ACTH -adrenokortikotropik hormon  takviyesi..Vücudun kendi ürettiği steroidlerin artırılması ilk hedef genel olarak. Kortizol , glokokortikoid, mineralokortikoid, androjen.. Ülseratif kolit, crohn, romatizma, kanser gibi hastalıkların yanında bazı nöbet çeşitlerinde de kullanılıyor. Dünyada ESESS tedavisinde birincil tercih ACTH takviyesi.  Ayrıca diğer epilepsi türleri ve otizm için de kullanılıyor. Biz ESESS için kullanıyoruz.

Ayak bağı kesme

Fotoğraf alıntı.. Selam kizlaarrr.. Simcik şöyle bir durum mevzuu bahis.. Malumunuz benim minnak bir miktar geriden gelmekte..21 aylık henüz yürümedi. Başka şeyler de var tabii dee, bu yazının konusu geç yürüme~ yürüyememe..

Reflu ah reflu...

Ertuğrul doğduğu günden beri reflu sorunu yaşıyor. Biz hep patalojik bir reflu dedik ama doktorlara anlatamadık. Biz de de hata var gerçi, çocuk gastroentroloji ye gitmedik hemen.. 4 ay bittiği sıralarda kilo persentili artık %2ye kadar düşünce yeter dedik gittik.. Gastrotuss baby diye bitkisel içerikli ve zor bulunan ithal bir şurup yazdı doktor. Firma ile iletişime geçip yakın eczanelerden birisine göndermesi ile ulaşabildik ilaca. Hemen etkisi başladı. Kusmalar ciddi oranda azaldı, hatta gaz sancıları bile azaldı. ( aslında çocuğun midesi yandığı için kıvranıyor biz de gaz sanıyor idik muhtemel)