Ana içeriğe atla

dikiş makinesi



Annemin evinde iken, eski modellerden tıkır tıkır çalışan ve kolay kullanılan  bir dik makinemiz vardı. Annemin de ufak yardımları ile o makinede kendime yakası bağlamalı bir gömlek , bir de peluş yastıkçık dikmişliğim vardı.

Evde durdukça tabi kafa farklı çalışıyor. Şu eteğin kenarını mı değiştirsem, bu tulumun modeli böyle güzel de acaba şöyle bir de mi yapsam vs vs vs.. Tam bu sırada bir de kumaş pantolonlardan cebi ve paçası sökülenler de olunca; bahane hazır oldu :) Eve minnak bir dikiş makinesi aldııımm )



Rowell marka RVL-101 model bir makina.. Kutuda hazır sarılı bir sürü bobin ve rengarek makaralar ile geliyor. Yedek iğne, iğneye iplik geçirme nesnesi ( ki işi daha zorlaştırıyor gibi geliyor bana :P ) , ayak pedalı ve elektrik kablosu da var tabii ki.. Pille ve ayak pedalsız da çalışabiliyor ancak ben biraz eski kafayım pedalla ve elektrikle kullanıyorum :D kontrolü daha kolay geliyor :)



Üzerine hazır beyaz iplik takılı geldi. Beyazla dikilebilecek iki üç şey diktim sorun yok..
Sonra hadi dedim ip değiştirem.. Değiştirdim de.. doğru değiştirdim anıyorum.. ama deneme kumaşımı koyuyorum, alt dikiş ya topluyor ya da gevşek kalıyor.. Tansiyon ayarıyla oynadım; ipi başka türlü geçirdim ki yanlış olduğunu bile bile.. Olmadı..

Youtube efendiden alt bobin üst bobin değiştirme videolarını izledim, doğru takmışım dedim. Ama hadi dedim yine de deneyim bir dah söktüm baştan taktım.. Yine olmadı..

Neden sonra aklıma geldi ki; sorun belki de kumaştaydı makine yada ipte değil .. Vee haklı çıktım :D

Şimdi tıkır tıkır işliyor maşallah :))

Yeni hedefim boynerden aldığım kırrrmızıı bir tulum var, modeli çok severek aldım ama bu velet ile öne eğildikçe kullanımı zor olacak; ona bir ayar geçmek.. Bakalım neler çıkacak ortaya.. Bekleyin yavrularım geliyorumm :DDDD

Sevgiyle :)

Yorumlar

Yorum Gönder

Bu konuda sen de bir şeyler söylemek ister misin ? Haydi durma sen de fikrini söyle :)

Bu blogdaki popüler yayınlar

Synacthen Depot 1mg Ampul

Şimdi diyebilirsiniz bu nasıl bir yazı başlığı.. Başlık değil ilaç adı.. Haklısınız da.. Amacım bu ilaç hakkında yazmak..İlaç nedir , nerelerde kullanılır, bizimle alakası ne; ne tür etkileri var.. E bunların hepini bir başlığa sığdıramayınca ilacın adı en iyi başlık oldu :D Önce teknik bilgilerden başlayalım.. Nedir bu synacten.. Synacthen depot 1mg ampul kas içine yapılan bir enjeksiyon.. " Kabadan " iğne.. Böbrek üstü bezlerinin çalışmasını sağlayan bir ilaç. Böbrek üstü bezi çalışıyor mu diye test için de kullanılıyor. ACTH -adrenokortikotropik hormon  takviyesi..Vücudun kendi ürettiği steroidlerin artırılması ilk hedef genel olarak. Kortizol , glokokortikoid, mineralokortikoid, androjen.. Ülseratif kolit, crohn, romatizma, kanser gibi hastalıkların yanında bazı nöbet çeşitlerinde de kullanılıyor. Dünyada ESESS tedavisinde birincil tercih ACTH takviyesi.  Ayrıca diğer epilepsi türleri ve otizm için de kullanılıyor. Biz ESESS için kullanıyoruz.

Ayak bağı kesme

Fotoğraf alıntı.. Selam kizlaarrr.. Simcik şöyle bir durum mevzuu bahis.. Malumunuz benim minnak bir miktar geriden gelmekte..21 aylık henüz yürümedi. Başka şeyler de var tabii dee, bu yazının konusu geç yürüme~ yürüyememe..

Reflu ah reflu...

Ertuğrul doğduğu günden beri reflu sorunu yaşıyor. Biz hep patalojik bir reflu dedik ama doktorlara anlatamadık. Biz de de hata var gerçi, çocuk gastroentroloji ye gitmedik hemen.. 4 ay bittiği sıralarda kilo persentili artık %2ye kadar düşünce yeter dedik gittik.. Gastrotuss baby diye bitkisel içerikli ve zor bulunan ithal bir şurup yazdı doktor. Firma ile iletişime geçip yakın eczanelerden birisine göndermesi ile ulaşabildik ilaca. Hemen etkisi başladı. Kusmalar ciddi oranda azaldı, hatta gaz sancıları bile azaldı. ( aslında çocuğun midesi yandığı için kıvranıyor biz de gaz sanıyor idik muhtemel)