Ana içeriğe atla

Reflu ah reflu...




Ertuğrul doğduğu günden beri reflu sorunu yaşıyor. Biz hep patalojik bir reflu dedik ama doktorlara anlatamadık. Biz de de hata var gerçi, çocuk gastroentroloji ye gitmedik hemen..
4 ay bittiği sıralarda kilo persentili artık %2ye kadar düşünce yeter dedik gittik..

Gastrotuss baby diye bitkisel içerikli ve zor bulunan ithal bir şurup yazdı doktor. Firma ile iletişime geçip yakın eczanelerden birisine göndermesi ile ulaşabildik ilaca.

Hemen etkisi başladı. Kusmalar ciddi oranda azaldı, hatta gaz sancıları bile azaldı. ( aslında çocuğun midesi yandığı için kıvranıyor biz de gaz sanıyor idik muhtemel)


İlk başlangıç dozu günde 2 kaşık, her yemekten önce ve sonra birer kaşık olmaya başlayınca tekrar kontrole gittik.
İlaçlar değişti. Zantac şurup sabah aç 1 kaşık ( lansor kıvamında bir ilaç. Hap yerine şurup) , ve günde 4~5 gaviscon..

Bu ara yine yetmemeye başladı.. Akşam tekrar Zantac vermek zorunda kaldığım oluyor, gaviscon da günde 6~7 oluyor..

Midesi kötü olunca kuzum nasıl bağırıyor :( acı çeken kediler gibi.. :(

Reflu boğazda tahriş yaptığı bir gerçek. Bir de her yediğini kusan birisinin psikolojisini düşünün..
Reflusu olan duyduğum bütün çocuklar yeme sorunu yaşıyor. Puturlu gıdalara geçiş, çiğneme, kendi kendisine yeme genelde gecikiyor.

Reflu gelişim geriliği ne, gelişim geriliği reflu ye sebep olabiliyor...Yumurta tavuk hikayesi gibi biraz..

Semptomatik tedaviler az çok rahatlatıyor.. Bir de kalıcı tedavisi olsa artık... ( ameliyat harici yani )..

Bebeğinizin fışkırtarak kusmaları varsa, az bile yese her yemek sonrası sıkıntılı oluyorsa, arada yüzünü ekşitip oksuruyorsa lütfen ihmal etmeyin.
Bebeklikte fizyolojik reflu var, çok gelen sütü kusabiliyorlar. Bunu da umursamazlık yapmayın. Ihmal edilirse bir kaç ay sürecek bir sıkıntı yıllar sürebilir..

Sevgiyle..

Yorumlar

  1. Çok aydınlatıcı olmuş, teşekkürler :) sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sapsıkanne çocuğunuz nasıl oldu .benim bebeğim üç aya yaklaştı benimkindede reflu var sanırım .bulunduğum yerde gastroloji yok malesef .doktora söyledim ama birşey demedi .siz ne zaman doktora görürdünüz doktor onerirmisiniz

      Sil
    2. bebeğinizin sıkıntıları.nelerdi acaba

      Sil
    3. aslında yazıda sorularınızın cevabı var.. İlk gidiş olarak 4 ay civarı gitmiştik. sonrasında da bir ki sefer gittik. her yemekten sonra fışkırarak kusma, karın ağrıları,iştahsızlık gibi belirtileri vardı. oğlum şu an 7 yaşında şimdi reflu yanında euzninıfilik özofajit ile de uğraşıyor..sizin bebeğinize acil şifalar dilerim.

      Sil
    4. size de acil şifalar dilerim .doktor önere bilirmişiz peki

      Sil
    5. tedavi ise yaralarımı peki

      Sil
    6. tedavi ise yaramadı

      Sil
    7. bebeğimiz de huzursuzluk uyku problemi de varmiy di .kendine geriye atma

      Sil
  2. bebek bakımı çok dikkat istiyor , en korktuğum şey bu bebeğin sorununu ya anlayamazsam.. çok geçmiş olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kayınvalidem "bebek konuşuncaya kadar çok çeker" der hep

      Sil
    2. bebeğinizin reflu sıkıntıları nelerdi acaba

      Sil
  3. Çok geçmiş olsun benim yeğenim de küçükken biraz fazla yerse filan hemen çıkartırdı, çok çektik:( üstelik reflü aklımıza gelmedi:( mesela gıdıklarsak filan da kusardı:) sonra geçti dilerim senin de geçer.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarim geçer ve çabuk gecer. Yegene de gecmis olsun.

      Sil
  4. Merhaba gastrotuss baby yi nereden temin ettiniz ogrenebilirmuyim acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Tanıdık eczanelere getirtmiştik.

      Sil
  5. 6 ayligiz artık hiçbirşey yemek istemiyor biz de zantac kullanıyoruz 3 aydan sonra meme reddi başladı uykuda besledim ama şimdi iyice artı mı ne anlamadım neden bu iştahsızlık delircem ne meme ne mama biberon aşka almıyor kaşıkla zorla besliyorum biraz içmeden daha mide gazı geğirme oluyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sabah aç karna zantac gün içinde de bir kaç kere gaviscon vermeyi deneyin. özellikle öğünlerden sonra. iştahsızlık Ertuğrul da hala var 4 yaş oldu nerdeyse.. :( kusmalar sancılar geçti şükür ama yemekler sıkınıtlı hala...

      Sil
  6. bizim çocuğumuzda da aynı sorunlar ve 14 aylık şuan maalesef burundan sonda ile besliyoruz. sadece gece uyurken mama alıyor. gündüz kesinlikle ağızdan bir şey kabul etmiyor. ne yapabiliriz acaba bu reflüyü geçirmek için.zantac matillium gaviscon lansor kullanmadığımız ilaç kalmadı çare varsa yardım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sadece gece de olsa sondasız yemek yiyebiliyorsa gündüz de yiyebilir gibi geliyor bana. belki biraz zaman alır ama sonunda başaracaktır siz de inanın.. bir diyetisyen ile görüşebilirsiniz belki ? ertuğrul hiç sonda kullanmadı püre veya muhallebi kıvamı da olsa ağızdan aldı hep gıdasını; o yüzden bilemiyorum sizin durumunuzda ne yapmak gerekir..üzgünüm :( ama bir çözüm bulursanız paylaşırsanız sevnirim. geçmiş olsun :(

      Sil
    2. mrh bebeğimiz düzeldi mi acaba hangi doktora görürdünüz

      Sil
    3. murat bey neler yaptınız

      Sil
    4. murat bey bebeğimiz nasıl oldu .nasıl bir çözüm buldunuz

      Sil
    5. merhaba . kızımız şu an 4.5 yaşında. reflüsü biraz hafifledi. ancak bütün alerji testlerini yaptırmamıza rağmen hiçbir şey çıkmadı.ama spraktin kullanıyoruz düzenli. alerji reflüyü tetikliyor dedi doktorumuz. samsunda prof ayhan gazi kalaycı var. çok iyi bir doktor.düzenli olarak omeprol ve spraktin kullanıyoruz.şu an çok şükür normal olarak yiyor kendi .

      Sil
    6. cevabınız icin çok teşekürler .düzelmesine çok sevindim çok geçmiş olsun .darısı benim benim ve bütün çocukların başına inşallah

      Sil
    7. bide murat bey uyku sorunu ve huzursuzluğu varmiy di acaba .

      Sil
  7. Benimde bir buçuk aylık kızım doğduğundan beri reflüsü var rahat bi uyku uyuyamıypr yavrum derin uykudan uyanıyor hemen bugün doktorumuz gastrotuss şurup verdi inşaallah şifa olur 😞

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. piyasadn kalkmıştı tekrar geldi ise işe yarar bizi çok rahatlatmıştı

      Sil
  8. Gastrotuss baby mi verdi bulabildiniz mi ilacı bende arıyorum bulamıyorum yardımcı olurmusunuz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. piyasadan çekildiği söylenmişti bize . İki sene oldu belki geçti biz kullanmıyoruz artık şükür.

      Sil
    2. Merhaba benm de 5 yaşında oğlum hala reflüsü geçmedi lansor ve gaviskon double actiıon kullandı uzun süre gastrotuss baby denemek istiyorum sizn şimdiki durumunuz nedir

      Sil
  9. Merhaba bana da yardımcı olur musunuz bir buçuk haftadr gastrotuss baby şurup motilium ve mama nin içerisine bebalelac tikinir mi ne ondan katiyorum ama çocuğum feci şekilde ishal bes altı sefer kaka yapıyor ama hangisinin ishal yaptığını cozemedm suan lik şuruplari kestim sadece mamaya bebelac tikinir ekliyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İshali varsa doktorunuzla görüşün derim idrsr yolu enfeksiyonu veya gıda alerjisi olabilir ya da ilaçlardan biri yapıyor olabilir. Motilium bağırsakları düzenler bu yüzden kaka yapılı artmış olabilir bebelac da reflüsü olan bebeklere verilir ama bence Motilium yapıyor yine de doktorunuza danışın

      Sil
    2. Merhaba. Ishal yapan motilium dur. Oğlumu Gastroenteroloji Prof Dr Tufan Kutlu ya götürmüştüm o demişti motilium bağırsak hareketlerini hızlandırır diye...

      Sil
    3. Merhaba dr unuzdan memnun kaldiniz mi

      Sil
  10. 55 günlük bebeğim var doğdu doğalı reflü şikayetimiz var gaviscon hiçbir işe yaramadı doktorumuz gastrotuss baby i verdi piyasada yok uşakta yaşıyorum tanıdık eczane araştırdı konyada bulundu bugün geldi ve ilk dozu bebeğime az önce verdim inşallah iyi gelir bebeğim acı acı ağlıyordu doğdu doğalı doğru düzgün uyumuyor sürekli kusuyor resmen kulaklarından fışkıracak artık birde ne öğrendim bebeğimde gıda alerjisi varmış ikisi birbirini tetikliyormuş. Bebeğim uyulmadığı için bende uyumuyorum bebeğim uyurken sanki boğulur gibi nefesi kaçıyor öksürüyor umarım bu şurup iyi gelir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. MERHABALAR BİZİM BEBEĞİMİZDEDE AYNI DURUM VAR ŞU ANDA NE DURUMDASINIZ NELER YAPTINIZ ? İLETİŞİME GEÇEBİLİR MİSİNİZ BİZİM İLE YADA BİZ SİZİN İLE İLETİŞME GEÇEBİLİR MİYİZ ?

      Sil
    2. 0532 648 0989 BENİM NUMARAM

      Sil
    3. mrh burak bey bebeğimiz nasıl oldu .nasıl bir çözüm buldunuz .bizde aynı sorunları yaşıyoruz da

      Sil
  11. Merhaba yazılanların çogu benim bebeğimin yaşadıklarıyla .2.5 aylık bir oğlum var ve dogdugundan beri ağız dolusu kusuyor.yüzünde kırmızı kızarıklıklar da oldu .gitmediğimiz dr kalmadı süt alerjisi dediler diyet yaptım bebeğim mamayı da kustu.gaz çıkarırken ya da kaka yaparken ıkınmaktan rengi morarıyor.birkaç çeşit mama denedik son bir haftadır iştahsızlık başladı önceden yediğinin yarısını bile yemiyor artık.yedikten heöen sonra kusuyor biraz zaman geçince de artık su gibi kusuyor.motillium gaviscon infant kullandık fayda etmedi.napacagımı bilmiyorum.gastroenteroloji profuna götürdüm sonuç yine aynı .aynı şeyleri yaşayıp da çözüm bulanlar allah rızası için yardımcı olsun.oğlumun acı çekmesine aç aç ağlamasına dayanamıyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çoklu gıda alerjisi sanki.. bu r seneyi geçmiş nedir şu an durum

      Sil
    2. merhaba su hanım bebeğinizin sıkıntısı neymiş çözüm buldunuz mu .benim bebegimin de aynı su kusuyor yüzünü eksitiyor sürekli huzursuz uykusuz

      Sil
  12. Ya benimde Bi aylık oğlum var sürekli kusuyor banada gastrotuss baby verdiler inş iyi gelir Allah kalıcı dert vermesin evlatlarımıza

    YanıtlaSil
  13. Gastrotuss Baby çocuk ve bebek kusmalarına karşı çok etkili ve iyi bir ürün, biz çok memnun kaldık. Eczanede yoksa getirmesini isteyin , hemen depodan getirtiyorlar.

    YanıtlaSil
  14. Merhaba gastrobaby ilacı ise yaradimi acaba

    YanıtlaSil
  15. Benim oglumun öyle kusması yok fakat agzına gelıyor yutuyor gece cok uyanıyordu gastrobaby kullanmaya baslayınca cocuk rahatladı

    YanıtlaSil
  16. Benim bebegimde bir bucuk.aylik ara ara kusmalarla uyku sırsında yedikleri ağzına geliyor uyaniyordu gastrotussbaby rahatlattı bizi umarim en kısa sürede gecer ilaca bağli yasamak cok kötü

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Svmi tokmu vetiyorsunuz bebeginise son durumu nedir surup fayda ettimi

      Sil
    2. Merhaba günde kac kez ve kaç ml verdiniz acaba bende tavsiyelere göre aldım

      Sil
    3. Merhaba
      Benim bebeğimde de patalojik reflü var. Gastrotuss u bir türlü veremedim. Almıyor. Siz nasıl verebildiniz? Ve sonuç ne oldu? Reflüsü geçti mi

      Sil

Yorum Gönder

Bu konuda sen de bir şeyler söylemek ister misin ? Haydi durma sen de fikrini söyle :)

Bu blogdaki popüler yayınlar

Synacthen Depot 1mg Ampul

Şimdi diyebilirsiniz bu nasıl bir yazı başlığı.. Başlık değil ilaç adı.. Haklısınız da.. Amacım bu ilaç hakkında yazmak..İlaç nedir , nerelerde kullanılır, bizimle alakası ne; ne tür etkileri var.. E bunların hepini bir başlığa sığdıramayınca ilacın adı en iyi başlık oldu :D Önce teknik bilgilerden başlayalım.. Nedir bu synacten.. Synacthen depot 1mg ampul kas içine yapılan bir enjeksiyon.. " Kabadan " iğne.. Böbrek üstü bezlerinin çalışmasını sağlayan bir ilaç. Böbrek üstü bezi çalışıyor mu diye test için de kullanılıyor. ACTH -adrenokortikotropik hormon  takviyesi..Vücudun kendi ürettiği steroidlerin artırılması ilk hedef genel olarak. Kortizol , glokokortikoid, mineralokortikoid, androjen.. Ülseratif kolit, crohn, romatizma, kanser gibi hastalıkların yanında bazı nöbet çeşitlerinde de kullanılıyor. Dünyada ESESS tedavisinde birincil tercih ACTH takviyesi.  Ayrıca diğer epilepsi türleri ve otizm için de kullanılıyor. Biz ESESS için kullanıyoruz.

Ayak bağı kesme

Fotoğraf alıntı.. Selam kizlaarrr.. Simcik şöyle bir durum mevzuu bahis.. Malumunuz benim minnak bir miktar geriden gelmekte..21 aylık henüz yürümedi. Başka şeyler de var tabii dee, bu yazının konusu geç yürüme~ yürüyememe..