Ana içeriğe atla

Hangi Süt Sağma Makinesi




Korkmayın canım; tabii ki bu görseldeki makineden bahsetmeyeceğim :)))

Ama ne yalan söyleyim; kendimi sağımlık inek gibi hissetmiştim o dönem :P

Elbette ki en büyük duamız hiç bir anne kendisini sağmak zorunda kalmasın; bebişler cuk cuk emsin, annelerde bol bol süt olsun... Ama olmayınca olmuyor napalım..

Ayrıca bebek emiyor iken bile, bebis işini bitirince iki gıdım da sağ ki süt daha çok olsun diyen bir kitle de var.. Haklılar mı bilmem çünküm benim oğlan antimeme doğdu: p



Ilk tecrübem manuel bir sağma makinesi oldu. O dönem ertuğrul 3 günlük, emmiyor, memeler şişiyor acıyor, kurtarıcı olmuştu. Ama rutin kullanım için işlevsel değil. Hem yorucu hem de o kadar uğraşa minicik bir süt çıkarabiliyor.

Doğum öncesi çok akıllara gelmese bile, hele bebek emmek istemiyorsa ilk haftalarda başlıyor "hangi süt sağma makinesi iyi, hangi süt sağma makinesini alsam " telaşı....




Biz ilk tecrübeyi ablamın imdada yetişen manuel pompası ile yaşadıktan sonra biraz maliyet hesabı biraz forum dolaşma ile madela marka tek memeli süt sağma makinesi aldık. Yaklaşık 10 dakikada 150~200 cc süt sağıyor idi son zamanda.
Göğüslerin tamamen boşaltıldığını sanmıyorum ama. Çekiyor gelmiyordu ama bana hala var gibi geliyordu.
Başka deneme yaptığım pompa sadece hastane pompası, o yüzden belki hepsi aynıdır bilmiyorum.. Ama philips kullanan bir arkadaşım benim makinayi kullanmak durumunda kalmıştı ve "seninki daha çabuk çekiyor daha çok çekiyor sanki " demişti .




Benim tavsiyem, özellikle bebeğiniz sizi hiç emmiyor bütün beslemeyi sağarak yapıyorsanız, iki memeyi aynı anda sağan makinelerden alın. Zaman çok değerli oluyor bir anne için. Ben oturup ağlamıştım ne zaman uyuyacağım diye...

Bebeği yedir,gazını çıkar,uyut,süt sağ,makineyi temizle hoop bebek uyandı... Oysa özellikle lohusalık ve ilk emzirme zamanları bebek.her.uyuduğu zaman anne de uyumalı ki süt olsun.. Dinlenmek ve su içmek,bunları bol bol yapmak süt olmasını sağlıyor.
İşte tam burada,iki memeyi ayrı ayrı sağmak ve birlikte sağmak arasında en az yarım saat fark oluyor..




Philips avent, madela, lansinoh, kraft, wee baby benim bildiğim markalar..

Tekli süt sağma makineleri içinde philips avent madela ya göre daha sessiz. Kablolu aksan temizlik açısından daha zorlayıcı.
Madela 3 kademeli hızla çekiyor ( ben hep en hızlı çalıştırdım :p ) Fazla dolunca fosurt diye süt motor kısmın sağından solundan uçuyor :D Bunu yaşarsanız alkolle temizlik gerekiyor..

Bende süt sadece 4 ay dayandığı için makine ömrü ile ilgili yorum yapamayacağım.
Ama şimdiki aklım olsa, başta madela ikili süt sağma makinesi alırdım.. :)


Aa, bir de hastane tipi makine kirala varmış,bunu sonra öğrendim.. Düşünülebilir bir seçenek, çekiş daha iyi onlarda...

Bilgilerinize sunulur :)

Sevgiyle...

Yorumlar

  1. dokunsal temas en iyisi inşallah hiç bir anne gerek duymaz bütün bu ürünlere
    anne ile bebek arası iletişimi en iyi kuran şey malum emzirmek :)
    bu arada bende annemi hiç emmemişim tecrübe ile sabit
    süt sevmiyorum ben doğuştan
    hala annemle aramızda bir uçurum var gibi geliyor bana

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deme öyle korkutma !!! :( ben çok istedim emmesini ama inatçı eşşek kabul etmedi.. Bu konuyla ilgili bir yazım bile var..

      Sil
    2. Deme öyle korkutma !!! :( ben çok istedim emmesini ama inatçı eşşek kabul etmedi.. Bu konuyla ilgili bir yazım bile var..

      Sil
  2. Ben wee nin kini kullanmıştım vakumlu bayağı da işimi gördü :) cok memnun olan yok ama ben sevmiştim zaten topu topu 5 ay emzirebildim :)

    YanıtlaSil
  3. Şapşik Anne ilk resmi gördüm ya, ne güldüm, Allah seni de güldürsün.
    Daha henüz o durumları göremedim ama çevremde gördüğüm, bebek ne kadar memeden emerse emsin, iş yaşamına dönerken mecburen makineye ihtiyaç duyuluyor :( Bakalım biz neler göreceğiz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarim emen bir bebegin olur, sadece makine ile sütün 6 ay dayandığını hiç duymadım,bitiyor hemen :(

      Sil
  4. Gerçekten umarım kimse kullanmak zorunda kalmaz.İlk resmi görünce yüreğim hopladı resmen:)çalışanlara da ciddi çözümler bulunmalı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) biraz güldürmek istedim: )
      Ay evet ya,3 çocuk 5 çocuk demek yetmiyor,çalışan anneyi ciddi rahatlatacak düzenlemeler lazım

      Sil
  5. Gerçekten umarım kimse kullanmak zorunda kalmaz.İlk resmi görünce yüreğim hopladı resmen:)çalışanlara da ciddi çözümler bulunmalı.

    YanıtlaSil
  6. Sözü anne olanlara bırakıyorum anlamam ki ne diyeyim?:)):))kolay gelsin:)))

    YanıtlaSil
  7. Sütüm hiç olmadığından bu konuda pek cahilim. 24 saat emzirdim, her bi şeyi yedim, ben bi tane daha doğuracak kadar oldum ama o süt gelmedi azizim. Çektikçe gelir diyenleri bi kaşık suda boğasım geliyordu benim de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aaah ahh.. niye emzirmiyorsun, uğraşsan emerdi o, bebek ne bilecek sen öğreteceksin... hoşaf iç hoşaf.. süt çayı var içmiyor musun? ...
      bazı anneler damızlık bazıları değil sanırım.. ben damızlık değilmişim diyorum..4 ay verebildim sütü ve hiç emmedi hep sağarak..

      Sil
    2. Benim oğluşlar emdi ama yine de olmadı. Kimse hariçten gazel okumasın. Evet emseler çok güzel olurdu, isterdim de ama olmayınca olmuyor :) Sen de elinden geleni yapmışsın, millet ne derse desin.

      Sil
  8. Benim oğlan da hiç emmedi. Tam üç tane süt sağma makinesi eskittim. En iyi Avent idi. Sağdıkça sütüm arttı. Gece yarısı saati kurar sağmak için kalkardım. Fazlasını buzluğa atardım. Hey gidi. Emzirene kolay tabii. Temizle, ısıt gibi dertleri de yok.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne mutlu artmış sütün.. benimki azaldı.. her 2-3 saate bir sağardım gece kalkardım ama yine de dayanmadı..çok taktım kafama belki de ondan..bilemiyorum..

      Sil
  9. Hemen şimdiden almalı galiba ne olur ne olmaz diye. Bakalım bizim kuzu emecek mi. Neler bekliyor beni henüz hiç bilmiyorum ama gönlüm emmesinden yana elbette.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. emer umarım :) ne kadar var doğuma :)

      Sil
    2. 33 haftaymış gördüm yazında :) yazı yeni mi diye bakmayı unutmuşum gerçi şimdi fark ettim :)

      Sil
    3. Yeni yeni 33+4 teyiz:) tahmini tarih mayis sonu ama tabii daha erken gelme ihtimali de olabilir bakalim:)

      Sil
    4. benimki 40+4 te hala gelmiyordu aldık artık oradan.. hala da tembel kendisi :D sağlıcakla kavuşun inşallah :)

      Sil
  10. benim tüm ısrarlarıma karşın kızım emmedi maalesef. medela süt sağma makinesi kullanarak 6 ay süt verebildim çok şükür..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 6 ay dayanmış ne mutlu.. ben 4 ay verebildim..
      bazen olmayınca olmuyor napalım.. sağlıklı olsunlar yeter ki..
      sevgiler :)

      Sil
  11. Ben bu makineleri kullanmayı becerememiştim bir türlü:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gıcık şeyler kendileri ama çok işime yaradı :) 4 ay 4 aydır :D

      Sil
  12. Siz yine 4 ay verebilmissiniz. Benim şimdi bebeğim 1 aylık oldu. Memede tuttu ama malesef sütüm az oldugu icin çocuk aç kalıyormus.4 gunlukKen yenidgan ünitesine yatırdılar vücudu aç ve susuz kaldığı için böbrekleri zarar görmek uzereymis. Şimdi yüzde 90 mama, yüzde 10 anne sütü alıyor. Herhalde anneminde gönlü kalmasın 2 çeker uyurum diye oğlum gönlümü yapıyor.göğüslerim dolup taştığı gün bile avent ile sagdigimda 20 cc anca çıkıyor. lohusalik stresi daha da etkiliyor sanırım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :( sıkıntı yapmamaya çalışın diyebilirim ancak. inanın sizi çok iyi anlıyorum..ben de anne sütü ve mama birlikte devam ettim hep.. yarı yarıya diyebilirim.. büyüyüp gidiyorlar bir şekilde.. sağlıklı olsunlar da inşallah..

      Sil
  13. Buraya çok yorum yapıldığını görünce insanların faydalandığını anladım ben sadece süt sagarak tam 1 yıl 1 hafta süt verdim hala da sütüm geliyordu ama çok yoruldum azalınca da vazgeçtim, hem de wee Baby nin sarı pompasiyla (2014 yılında sarı renkliydi manuel pompaları) işin sırrı sakin vazgecmeyin ve 3 saatte bir sagin dünya yıkılsa herşeyi bırakın 3 saat sonra sutunuzu sağın,rezene çayı için, inanın, oğlum down sendromluydu ve hiç ememedi 32 haftalık doğdu, ama 5,5 ay sadece anne sütü sonra birazcık mama takviyesi ve ek gıda beraber büyüttüm, çok yoruldum manuel pompa ile ama ne ameda ne medela ne lansinoh wee baby kadar süt çıkaramadı ama 2 ayda bir pompayi atıp yenisini alacaksınız o zamanlar 35 TL ye alıyordum bence insanların sagarak sütünün kesilmesinin en büyük nedeni vakumun zamanla bozulmasi, 12 ayda tam 6 pompa eskittim ama oğlum hiç anne sütünden mahrum kalmadi

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu konuda sen de bir şeyler söylemek ister misin ? Haydi durma sen de fikrini söyle :)

Bu blogdaki popüler yayınlar

Synacthen Depot 1mg Ampul

Şimdi diyebilirsiniz bu nasıl bir yazı başlığı.. Başlık değil ilaç adı.. Haklısınız da.. Amacım bu ilaç hakkında yazmak..İlaç nedir , nerelerde kullanılır, bizimle alakası ne; ne tür etkileri var.. E bunların hepini bir başlığa sığdıramayınca ilacın adı en iyi başlık oldu :D Önce teknik bilgilerden başlayalım.. Nedir bu synacten.. Synacthen depot 1mg ampul kas içine yapılan bir enjeksiyon.. " Kabadan " iğne.. Böbrek üstü bezlerinin çalışmasını sağlayan bir ilaç. Böbrek üstü bezi çalışıyor mu diye test için de kullanılıyor. ACTH -adrenokortikotropik hormon  takviyesi..Vücudun kendi ürettiği steroidlerin artırılması ilk hedef genel olarak. Kortizol , glokokortikoid, mineralokortikoid, androjen.. Ülseratif kolit, crohn, romatizma, kanser gibi hastalıkların yanında bazı nöbet çeşitlerinde de kullanılıyor. Dünyada ESESS tedavisinde birincil tercih ACTH takviyesi.  Ayrıca diğer epilepsi türleri ve otizm için de kullanılıyor. Biz ESESS için kullanıyoruz.

Ayak bağı kesme

Fotoğraf alıntı.. Selam kizlaarrr.. Simcik şöyle bir durum mevzuu bahis.. Malumunuz benim minnak bir miktar geriden gelmekte..21 aylık henüz yürümedi. Başka şeyler de var tabii dee, bu yazının konusu geç yürüme~ yürüyememe..

Reflu ah reflu...

Ertuğrul doğduğu günden beri reflu sorunu yaşıyor. Biz hep patalojik bir reflu dedik ama doktorlara anlatamadık. Biz de de hata var gerçi, çocuk gastroentroloji ye gitmedik hemen.. 4 ay bittiği sıralarda kilo persentili artık %2ye kadar düşünce yeter dedik gittik.. Gastrotuss baby diye bitkisel içerikli ve zor bulunan ithal bir şurup yazdı doktor. Firma ile iletişime geçip yakın eczanelerden birisine göndermesi ile ulaşabildik ilaca. Hemen etkisi başladı. Kusmalar ciddi oranda azaldı, hatta gaz sancıları bile azaldı. ( aslında çocuğun midesi yandığı için kıvranıyor biz de gaz sanıyor idik muhtemel)