Ana içeriğe atla

Köpek balığı dolgusu mu, nasıl yani





Köpek balıklarının dişleri efsanesini bilirsiniz. 100 yıllarca kalır,her yüzyılın sonunda yeni diş çıkarır.. Hatta insanlar 100 yaşından sonra köpek balığı gibi diş çıkarır (derler)...

Köpek balıklarının dişlerinin keskinliği zaten malum.. İnsanı parçalıyor o dişler..

İşte milyonlarca yıl sahillerde kalıp hala keskin ve sağlam olan bu dişler nasıl oluyor diye araştırılmış sonunda.. Sırları ifşa olmuş :)


İnsan dişi hidroksiapatit içeriyor. Köpek balıkları fazladan flor da katmış dişlerine. Bizim dışardan diş macunları, gargaralar jellerle desteklemeye çalıştığımız flor, köpek balıklarının dişinin direk kendi yapısında varmış.

Nasıl yapsak nasıl etsek demişler; hidroksiapatite flor ekleyip bir de biouyumlu bir materyal olan cam silika yı eklemişler; yeni bir dolgu yapmışlar..

Yeni dediğime bakmayın; alsında 15 yıldır dünyada 5 yıldır da ülkemizde kullanılıyormuş; ben derdime yanayım yeni duydum..

Köpek balığı dişi dolgusu veya taş dolgu olarak lanse edişmiş bu dolgu.. Adında köpek balığı geçtiğine aldırmayın; içinde köpek balığı yok :P Sadece onların dişlerinin yapısı taklit edilmiş...
Bunu niye söyledim; o da bir balık olsa da bazıları köpek balığının haram olduğun ainanıyor ( sahiliği var mı bilmiyorum malesef diyenete de güvenmiyorum ) .. Ama en azından bu dolgunun öyle bir derdi olmadığını rahatlıkla söyleyebilirim...

Bu dolgu; iddialara göre hassasiyetlere çözüm olmakla kalmıyormuş;dişin kendisini tamir etmesini sağlıyor imiş..
Yine iddialara göre 1 hafta içinde mineralizasyon ile dişin rengini alıyormuş..
Yapılan araştırma makalesini okudum. Röntgenlerde bariz bir iyileşme var. 5 yıllık bir kontrol çalışmaısnda diş nerede ise hiç çürümemiş gibi olmuş..

En dikkat çekici özellik - ki bir anne olunca beni buradan vurdular; kompozit dolguların içerdiği bisfenol a (BPA) monomer polimer gibi zararlı maddeler bu dolguda yok..

Neyse ; öyle işte.. Benden söylemesi...

Diş hekiminize bir sorun derim.. 

Daha ayrıntılı bilgi isterseniz sizi buraya ve şuraya alalım...

Sevgiyle..

Yorumlar

  1. Valla iyiymiş acaba ülkemize de geldi mi? Diş çok mühim bir konu çünkü, eskiden civalı dolgular vardı mazallah civa bildiğin zehir ama bunu yıllar sonra öğrendik toplum olarak:((((çok faydalı bir bilgi ve paylaşım olmuş, teşekkür ediyorum.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet var ülkemizde.. 5 senedir uygulanıyor..amalgam dolguların alzheimer yaptığı ortaya çıktı son kongrelerde. kompozit dolgularda da bebeklerin plasiğinde olmasın gelişim geriliği vs yapıyor denilen BPA var.. bu dolguda da ilerde bişeyler çıkar kesin ama şimdilik en iyi seçenek gibi gözüküyor :)
      ben teşekkür ederim :)

      Sil
  2. aaa çok ilginç.İlk dişçiye gittiğimde bunu sorucam doktor beylere

    YanıtlaSil
  3. Dişlerimle ilgili hiç problem yasamadim desem yeridir. Sadece arada sert fircalamaktan dis eti cekilmem olur o kadar. Dolgu molgu bilmem. Tabii bu dolguda guzelmis sıkıntı yasayanlar icin ve ilk kez sizden duydum.:) Sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Dişlerimle ilgili hiç problem yasamadim desem yeridir. Sadece arada sert fircalamaktan dis eti cekilmem olur o kadar. Dolgu molgu bilmem. Tabii bu dolguda guzelmis sıkıntı yasayanlar icin ve ilk kez sizden duydum.:) Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yasamayin da inşallah: ) diş ağrısı zor sey :)

      Sil
  5. O kadar diş hekimine gidiyoruz uğramadığım yıl yok yani dişlerimden çok çekiyorum . Hiç bunlardan bahsetmiyorlar. Bilmiyorlar mı bu yenilikleri ya da çok mu pahalı da ürün gamlarına alamıyorlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilmiyor olabilirler. Ben de yeni.öğrendim: ( . reklami cok zayif bir urun.

      Sil
  6. İlginçmiş.Bende dolgu bol:) Yapılacak dişler var araştırmak lazım. Bu arada mineralizasyonu okurken zorlandım tekerleme gibi,sonradan söylemeye alıştım :)

    YanıtlaSil
  7. İlginçmiş.Bende dolgu bol:) Yapılacak dişler var araştırmak lazım. Bu arada mineralizasyonu okurken zorlandım tekerleme gibi,sonradan söylemeye alıştım :)

    YanıtlaSil
  8. daha neler duyacağaız :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. diiğmii.. gün geçmiyor o kötü kaka batı bir şeyler keşfetmsin biz kendimizi yerken..

      Sil
  9. Ay hadi tıp dünyasından böyle gelişmeler bekliyoruz. Şu dişlere güzel çözüm olur yaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu dolgu var şu anda; daha güzel gelişmeler de olur inşallah :)

      Sil

Yorum Gönder

Bu konuda sen de bir şeyler söylemek ister misin ? Haydi durma sen de fikrini söyle :)

Bu blogdaki popüler yayınlar

Synacthen Depot 1mg Ampul

Şimdi diyebilirsiniz bu nasıl bir yazı başlığı.. Başlık değil ilaç adı.. Haklısınız da.. Amacım bu ilaç hakkında yazmak..İlaç nedir , nerelerde kullanılır, bizimle alakası ne; ne tür etkileri var.. E bunların hepini bir başlığa sığdıramayınca ilacın adı en iyi başlık oldu :D Önce teknik bilgilerden başlayalım.. Nedir bu synacten.. Synacthen depot 1mg ampul kas içine yapılan bir enjeksiyon.. " Kabadan " iğne.. Böbrek üstü bezlerinin çalışmasını sağlayan bir ilaç. Böbrek üstü bezi çalışıyor mu diye test için de kullanılıyor. ACTH -adrenokortikotropik hormon  takviyesi..Vücudun kendi ürettiği steroidlerin artırılması ilk hedef genel olarak. Kortizol , glokokortikoid, mineralokortikoid, androjen.. Ülseratif kolit, crohn, romatizma, kanser gibi hastalıkların yanında bazı nöbet çeşitlerinde de kullanılıyor. Dünyada ESESS tedavisinde birincil tercih ACTH takviyesi.  Ayrıca diğer epilepsi türleri ve otizm için de kullanılıyor. Biz ESESS için kullanıyoruz.

Ayak bağı kesme

Fotoğraf alıntı.. Selam kizlaarrr.. Simcik şöyle bir durum mevzuu bahis.. Malumunuz benim minnak bir miktar geriden gelmekte..21 aylık henüz yürümedi. Başka şeyler de var tabii dee, bu yazının konusu geç yürüme~ yürüyememe..

Reflu ah reflu...

Ertuğrul doğduğu günden beri reflu sorunu yaşıyor. Biz hep patalojik bir reflu dedik ama doktorlara anlatamadık. Biz de de hata var gerçi, çocuk gastroentroloji ye gitmedik hemen.. 4 ay bittiği sıralarda kilo persentili artık %2ye kadar düşünce yeter dedik gittik.. Gastrotuss baby diye bitkisel içerikli ve zor bulunan ithal bir şurup yazdı doktor. Firma ile iletişime geçip yakın eczanelerden birisine göndermesi ile ulaşabildik ilaca. Hemen etkisi başladı. Kusmalar ciddi oranda azaldı, hatta gaz sancıları bile azaldı. ( aslında çocuğun midesi yandığı için kıvranıyor biz de gaz sanıyor idik muhtemel)