Ana içeriğe atla

Anketimsi :) - okuyanlardan isteyen olursa mimimsi de olur niye olmasın :D :P



Okuyan herkes için sorularımdır :) yorumlarda  cevap yazarsanız sevinirim a dostlar :)

Konumuz sağlık..Bu ara arkadaş sohbetlerinde, haber yorumlarında, sosyal medyada vs sağlıkçılara o kadar çok eleştiri gördüm ki; hadi dedim benim blogcanlar ne düşünüyor bir sorayım.. Düşüncelerinizi esirgemezseniz memnun edersiniz :)

Sağlık hizmetlerinden beklentilerimiz..Size hem sordum hem kendim cevapladım..


1. Gittiğiniz bir devlet hastanesinde doktordan beklentileriniz neler?
 Kendi adıma ben; çok yoğun olduklarını biliyorum. O yüzden beklentilerim çok yüksek değil. Aaa hoşgeldin canım nasılsın vs gibi bir karşılama beklemesem de ; sirke satmasalar memnun olurum :)

2. Gittiğiniz bir devlet hastanesinde hemşirelerden beklentileriniz neler?

Sanırım yine biraz daha güler yüz; ve biraz daha empati.. Tabi hepsi için değil ama o iğneyi batırıp damarı ararken daha insaflı olunabiliyor biliyorum :)

3. Gittiğiniz bir devlet hastanesindeki diş hekimlerinden beklentileriniz neler ?
 Dişlere ne yapılması gerektiğini anlatarak yapmak mesela. Aç ağzını tamam bitti kapat yapmamak. Veya diş uyuşmadı dediği zaman hastaya inanmak.. Başka da bilemedim şimdi..

4. Özel bir hastane veya muayenehanede doktora gidecekseniz seçme kriterleriniz neler?

İlk defa gideceğim bir doktor için ben nette biraz araştırma yapıyorum. tavsite sitelerine varsa kendi sitesine falan bakıyorum mesela..Veya daha önce giden birisinin tavsiyesini dikkate alıyorum.

5. Özel bir hastane veya muayenehanesine gittiğiniz doktorla devam etme kriterleriniz, o doktordan beklentileriniz neler?

Güler yüz, beni dinlemesi, saygılı bir tavrı olması ( örneğin karşımda sakız çiğnemesin.gece nöbetinde kasılmalarım olup gittiğim bir kadın doğumcu yapmıştı bana ve sinir olmuştum ) anlaması,ortamın temizliği,sorunumun çözümüne gösterdiği çaba ve tabi ki çözülüp çözülmediği.Soru sormama sabrı ve cevap vermesi. Küçük dağları ben yarattım dememesi :)
Sanırım bu kadar..
Ve tabi bir de maliyet. Çok pahalı olmamalı.. Bu seçim kriteri de olabilir aslında :)

6. Özel bir hastane veya muayenehanede diş hekimine gideceğiniz zaman seçme kriterleriniz neler?
Sanırım yine aynı.. Tavsiyeler önemli..İnterneti yoğun kullanıyorum..

7. Özel bir hastane veya muayenehanesine gittiğiniz diş hekiminde tedaviye devam etme kriterleriniz ve o diş hekiminden beklentileriniz neler?
Güler yüz, anlayış, derdi anlaması, sabırlı olması ( o koltuktan korkmayan yok sanırım :D ). Önce hastanın derdini dinleyip anlayıp sorunun ne olduğunu söylemesi, bu şikayete yönelik tedavi planı veya planlarını sunması. Ama ağızda başka şeyler var mı yok mu bakıp onlar hakkında bilgilendirmesi. Ortamın temizliği. Samimiyet. Ne laubali tavır ne de yukardan bakma olmamalı bence..Yapılan işin güzelliği..
Ve yine tabi ki maliyet. :)

8. Gittiğiniz bir özel hastanede hemşirelerden beklentileriniz neler?
Hımm.. Sanırm p"ara verdin diye patronum olduğunu sanma" tavırları beni en çok rahatsız eden..

Aslında her ortamdaki her sağlık çalışanı zor şartlarda çalışıyor. Devlet kalabalık, ama artık özeller de kalabalık.. Devletin maaşı iyi değil, özeller artık hekimleri bile asgari ücretle alacak nerede ise diğer yardımcı personelin halini düşünün..

Aslında şu an hiç kimse mutlu değil ki.. Öğretmen, hemşire,doktor,polis,memur.. Kimse.. Hayatı dolduruyoruz işte..

Neyse işte.. Bekliyorum cevaplarınızı :)
Sevgiyle..

Yorumlar

  1. 1. ve 2. maddelere cevabına aynen katılıyorum. Küçük dağları ben yarattım demesinler,bir de "Şikayetin ne?" 'SEN' diye hitap etmesinler.

    Var ya şimdi bir de laik- antilaik - cemaatçi doktor vs. sorunum var benim. Böyle bir şey yoktu AKP'ye teşekkür edebiliriz.!!! Öyle ya, diyelim başın açık, doktorun başı kapalı ve ne malum için için bana garez yapmayacağı? Zehir verecek demiyorum ama baştansavabilir, vs. kaldı ki, fişlemiş de olabiliriz!!! Diyelim ki, üç damarım tıkalı ama bunu söylemiyor! Gebersin diyor içinden. Çok mu paranoyaklık? En iyisi hiç hastalanmamak:))))
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu biraz fazla paranoyaklık gibi geldi bana ama :)) bilemeyeceğim tabi :) hani hipokrat yemini diye bir şey var ya :)
      tabi ki en iyisi hiç hasta olmamak ..neydi ; allah ellerine de düşürmesin yokluklarını da göstermesin doktorların ):

      Sil
    2. Hipokrat yemini var ama cemaat denen oluşum, akp'lilerin onu, bunu fişlemesi de gerçek. Benim gibi Sözcü'de vs. gazetelerde akp karşıtı yorum yapanları fişleyebilirler zor olmaz, biliyorsun TUS sınavlarında bile haketmeyip doktor olan cemaatçiler var (Geçenlerde Ekşi'de okudum, tanıdığı bir cemaatçiye sorular çalındığı için dermatolog olmuş şimdi! Yani bunlara her yol mübah, Hipokrat yemini filan da dinlemezler, kulpunu bulurlar.Ay inan valla korkuyorum:)))Amin, amin...ben de araştırıyorum facebook sayfası varsa, mesela Atatürkçü vs. ise hemen anlaşılıyor. Onu tercih ediyorum. :)

      Sil
  2. Mutlaka istisnalar vardır ancak ben çoğu Türk doktorlarına da bilgilerine de güvenmiyorum, güvenemiyorum. Hele de alternatif tıbba karşı çıkanlar bende direk egosu tavan yapmış itici doktor izlenimi uyandırıyor. Öksürük şikayeti ile doktora gitmiştim çok önceden. Bir şey çıkmadı çok şükür. Doktora sordum, koruyucu bir çay vs tavsiye eder misiniz? Bön bön baktı ve verdiği cevap: Ben doktorum. Mesleğini hak etmeyen doktorları Allah kendi gibilerinin eline düşürsün diyorum. Gayet mantıklı bir dua :) İlaçlar çeşitlendikçe milletin hastalıkları da çeşitlendi. Aradaki bağlantıyı çözmek hiç zor değil. Çözüm mü? Elbette ki Nebevi tıpta. Yakında kendi gözlemlerim ve uyguladığım yöntemlerle ilgili bir yazım olacak blogda. İnşallah faydalı olur. Böyle işte kardeş, çok uzun oldu, yazasım gelmiş :) ♥

    YanıtlaSil
  3. Mutlaka istisnalar vardır ancak ben çoğu Türk doktorlarına da bilgilerine de güvenmiyorum, güvenemiyorum. Hele de alternatif tıbba karşı çıkanlar bende direk egosu tavan yapmış itici doktor izlenimi uyandırıyor. Öksürük şikayeti ile doktora gitmiştim çok önceden. Bir şey çıkmadı çok şükür. Doktora sordum, koruyucu bir çay vs tavsiye eder misiniz? Bön bön baktı ve verdiği cevap: Ben doktorum. Mesleğini hak etmeyen doktorları Allah kendi gibilerinin eline düşürsün diyorum. Gayet mantıklı bir dua :) İlaçlar çeşitlendikçe milletin hastalıkları da çeşitlendi. Aradaki bağlantıyı çözmek hiç zor değil. Çözüm mü? Elbette ki Nebevi tıpta. Yakında kendi gözlemlerim ve uyguladığım yöntemlerle ilgili bir yazım olacak blogda. İnşallah faydalı olur. Böyle işte kardeş, çok uzun oldu, yazasım gelmiş :) ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben ikisinin de gerekli olduğuna inananlardanım. ama bu alternatif bitkilerden henüz benim işime yarayan olmadı o ayrı :)

      Sil
  4. Devlet hastanelerine ve doktorlarına karşı öyle ön yargılıydım ki, gittiğimde resmen titriyordum, doktor terslemesin diye hangi kelimeleri seçip neler soracağımı şaşırıyordum. Bebek problemi yaşadığımız için de ne yazık ki pek fazla özel ve devlet hastanesi ziyaret ettik :( ilk önce özel hastaneleri tercih etmiştik,hassas bir konu daha rahatlatıcı davranırlar diye. Ancak nerdeyse hiçbiri bizi tatmin etmedi.Hemen en pahalı tedavi yöntemleri neyse onları önerdiler. Ayrıca aşırıya kaçan sahte samimi ve rahat tavırlar bizi rahatsız etti. Ne yapacağımızı bilemezken devlet hastanesi deneyelim diye düşündük. Ve daha önce benzerini bile görmediğim mükemmel doktorumla tanıştık. Üniversite hastanesiydi...Bebek haberimizi aldık :) sık sık kontrollere gittik ve ben hastaneye doktorumuza gitmeyi resmen iple çektim :) Doktorumuz öyle güven veriyordu, öyle özverili çalışıyordu ki. Onun tavırları ve ilgisi karşısında resmen eziliyorduk...Doğumumu da kendisi yaptı ve eminim ki bizim kadar mutlu oldu:) Benim devlet hastaneleri ve doktorlarıyla ilgili ön yargılarım silinmiş oldu. Canım doktorum, onun gibilerin sayısı çoğalsın inşallah :)
    Şapşik anne hastane ve doktor yazısı görünce doktorumla ilgili yorum yapmadan geçemedim...teşekkürler...sevgiler ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne mutlu güzel bir haber okumak sabah :) hangi hastane ve doktor,henuz düşünmüyorum ama belki.lazim olur :)

      Sil
    2. Kocaeli universitesinde Doc. Dr. Ahmet Yigit Cakiroglu :)
      Blogumda onun icin 'Tesekkurler' yazisi yazmistim, okursaniz sevinirim :)

      Sil
    3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    4. yazıyı okuyacağım ama doktorum olamayacak kendisi malesef. ne kadar geniş görüşlüyüm desem de kadın doğum için zorda kalmadıkça , bilinçli olarak erkek doktor tercih edemem :) :)

      Sil
  5. Merhaba,linkte ki sorunu düzeltim,simdi bakabilirsiniz ..sevgilerle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim gidiyorum hemen :)merak etmistim o tarifi :)

      Sil
  6. Dişçide en önemli konulardan birisi de işlemler bittikten sonra evde rahatsızlık hissettiğinde onunla ilgilenip gerekli düzeltmeleri yapması. Ağzın alışacak diye.geri göndermemesi. Tecrübeyle sabittir ki yapılan dişlerde muhakkak bir araz oluyor. Milimetrik bir çıkıntı bile insanı rahatsız edebiliyor ve bunu dişçi on saniyede düzeltebilir. Yeter ki baştan sanmasın.

    Devlet hastanelerinde baştan savılmamak özel hastanelerde de para tuzağı gereksiz incelemelere maruz kalmamak istiyorum. Ve hijyen.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet katılıyorum..illa tedirgin oluyor insan değil mi acaba bu tetkik gerçekten gerekli mi idye.. artık devlette de var ki o; performans sistemi sağolsun..

      Sil
  7. Allah c.c. kendisinden başkasına muhtaç etmesin diyelim.

    YanıtlaSil
  8. pek bilmediğim konular ama dur bi bloguma koyayım birkaç kişi daha cevaplasın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deep hic doktora işin düşmez mi kuzum :) düşmesin tabi de: )))
      Optum seni

      Sil

Yorum Gönder

Bu konuda sen de bir şeyler söylemek ister misin ? Haydi durma sen de fikrini söyle :)

Bu blogdaki popüler yayınlar

Synacthen Depot 1mg Ampul

Şimdi diyebilirsiniz bu nasıl bir yazı başlığı.. Başlık değil ilaç adı.. Haklısınız da.. Amacım bu ilaç hakkında yazmak..İlaç nedir , nerelerde kullanılır, bizimle alakası ne; ne tür etkileri var.. E bunların hepini bir başlığa sığdıramayınca ilacın adı en iyi başlık oldu :D Önce teknik bilgilerden başlayalım.. Nedir bu synacten.. Synacthen depot 1mg ampul kas içine yapılan bir enjeksiyon.. " Kabadan " iğne.. Böbrek üstü bezlerinin çalışmasını sağlayan bir ilaç. Böbrek üstü bezi çalışıyor mu diye test için de kullanılıyor. ACTH -adrenokortikotropik hormon  takviyesi..Vücudun kendi ürettiği steroidlerin artırılması ilk hedef genel olarak. Kortizol , glokokortikoid, mineralokortikoid, androjen.. Ülseratif kolit, crohn, romatizma, kanser gibi hastalıkların yanında bazı nöbet çeşitlerinde de kullanılıyor. Dünyada ESESS tedavisinde birincil tercih ACTH takviyesi.  Ayrıca diğer epilepsi türleri ve otizm için de kullanılıyor. Biz ESESS için kullanıyoruz.

Ayak bağı kesme

Fotoğraf alıntı.. Selam kizlaarrr.. Simcik şöyle bir durum mevzuu bahis.. Malumunuz benim minnak bir miktar geriden gelmekte..21 aylık henüz yürümedi. Başka şeyler de var tabii dee, bu yazının konusu geç yürüme~ yürüyememe..

Reflu ah reflu...

Ertuğrul doğduğu günden beri reflu sorunu yaşıyor. Biz hep patalojik bir reflu dedik ama doktorlara anlatamadık. Biz de de hata var gerçi, çocuk gastroentroloji ye gitmedik hemen.. 4 ay bittiği sıralarda kilo persentili artık %2ye kadar düşünce yeter dedik gittik.. Gastrotuss baby diye bitkisel içerikli ve zor bulunan ithal bir şurup yazdı doktor. Firma ile iletişime geçip yakın eczanelerden birisine göndermesi ile ulaşabildik ilaca. Hemen etkisi başladı. Kusmalar ciddi oranda azaldı, hatta gaz sancıları bile azaldı. ( aslında çocuğun midesi yandığı için kıvranıyor biz de gaz sanıyor idik muhtemel)