Ana içeriğe atla

çikolata topları

resim alıntı,bunlar benim yaptıklarım değil,benimkiler ,bitmeden foto çekmek aklıma gelmedi çünküm :D
ama çok da rafklı sayılmazdı :d :d



Yemeye bayılıyorum ben bunları!!!

yakın zamanda ilk yiyişim sevgili kendimce blogu yazarı hatice arkadaşımın elinden yedim. Laf gayet de aramızın dışında; suadiyede bir butik cafesi var mutlaka uğrayın :)

Sonra görümcem yaptı ondan yedim..

E artık sürekli birilerinden bekle bekle nereye kadar , denedim :D

Bulduğum ilk tarife tıkladım; gözüme az gözüktü accuk çoğalttım.. zaten bulduğum gibi uyguladığım tarif baya az sanırım :D


Neyse işte buyrunuz efenim tarifimiz:

* 1 paket sade peti bör püskevit :( böyle yazmayı seviyorum ama sanırım düzgün mü yazmalıyım ne :D )
* 1 pakete yakın (3-5 eksik) petit beurre kakaolu bisküvi ( tarifte yarım paket diyordu )
* 1 kaşık tereyağ ( tarifte oda sıcaklığı diyordu, bekleyemedim baya kızarttım ben :P )
* 2 kaşık kakao  (ben az daha fazla koydum)
* 3 kaşık şeker (tarif 2 kaşık diyordu, isteyen artırsın demişti ama burada suçum yok :D )
* 2 saplı çay bardağı süt ( tarifte 1 çay bardağı diyordu,ıslatmayacak gibi geldi hem, hem de dedim ya az gözüktü gözüme )
* süslemek için envai çeşitler..hindistan cevizi,renkli eti puf üstündeki nesnelerden,findik ...vs.. Ne isterseniz...


Ki sahiden de tadımlık oldu.. Öyle rahat rahat eni konu yemelik olmadı :/

Çikolata toplarının Yapılışı:

Bisküvitleri ezin. İyice toz olmasın diyordu tarifte ama bence olsa daha iyi olur. Benim parçalarım dev gibi değildi ama eritmekte zorlandım;ele geliyor top yapmaya çalışırken..
Bisküvitlerin üzerine sütü, kakaoyu,şekeri ve yağı ilave din yoğurun.

İstediğiniz büyüklükte topçuklar yapın ve süslemek için seçtiğiniz malzemeye daldırın :)

İster kürdanla ister parmakla dalın gitisn :D

Afiye bal şeker olssuuunn :)

Sevgiyle..

Yorumlar

  1. Offf çok güzeller, çikolatalı şeylere bayılırım. Eline sağlık harika olmuşlar. Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  2. Tam cocuklara gore. Truf gibi görünüyor. Neva nin doğum günü bu hafta onun için yapabilirim. Ellerine sağlık nefis görünüyor. Ertuğrul bayılmıştır herhalde;))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ah keşke yese :) o yemez zaten yiyemez alerjik bir bünyesi var . kakao en alerjik şeylerden :/

      Sil
  3. Bunlar mükemmel gözüküyor emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler fatofancım.. am ahatırlamak hiç iyi olmadı taze diyete başlamışken :D

      Sil

Yorum Gönder

Bu konuda sen de bir şeyler söylemek ister misin ? Haydi durma sen de fikrini söyle :)

Bu blogdaki popüler yayınlar

Synacthen Depot 1mg Ampul

Şimdi diyebilirsiniz bu nasıl bir yazı başlığı.. Başlık değil ilaç adı.. Haklısınız da.. Amacım bu ilaç hakkında yazmak..İlaç nedir , nerelerde kullanılır, bizimle alakası ne; ne tür etkileri var.. E bunların hepini bir başlığa sığdıramayınca ilacın adı en iyi başlık oldu :D Önce teknik bilgilerden başlayalım.. Nedir bu synacten.. Synacthen depot 1mg ampul kas içine yapılan bir enjeksiyon.. " Kabadan " iğne.. Böbrek üstü bezlerinin çalışmasını sağlayan bir ilaç. Böbrek üstü bezi çalışıyor mu diye test için de kullanılıyor. ACTH -adrenokortikotropik hormon  takviyesi..Vücudun kendi ürettiği steroidlerin artırılması ilk hedef genel olarak. Kortizol , glokokortikoid, mineralokortikoid, androjen.. Ülseratif kolit, crohn, romatizma, kanser gibi hastalıkların yanında bazı nöbet çeşitlerinde de kullanılıyor. Dünyada ESESS tedavisinde birincil tercih ACTH takviyesi.  Ayrıca diğer epilepsi türleri ve otizm için de kullanılıyor. Biz ESESS için kullanıyoruz.

Ayak bağı kesme

Fotoğraf alıntı.. Selam kizlaarrr.. Simcik şöyle bir durum mevzuu bahis.. Malumunuz benim minnak bir miktar geriden gelmekte..21 aylık henüz yürümedi. Başka şeyler de var tabii dee, bu yazının konusu geç yürüme~ yürüyememe..

Reflu ah reflu...

Ertuğrul doğduğu günden beri reflu sorunu yaşıyor. Biz hep patalojik bir reflu dedik ama doktorlara anlatamadık. Biz de de hata var gerçi, çocuk gastroentroloji ye gitmedik hemen.. 4 ay bittiği sıralarda kilo persentili artık %2ye kadar düşünce yeter dedik gittik.. Gastrotuss baby diye bitkisel içerikli ve zor bulunan ithal bir şurup yazdı doktor. Firma ile iletişime geçip yakın eczanelerden birisine göndermesi ile ulaşabildik ilaca. Hemen etkisi başladı. Kusmalar ciddi oranda azaldı, hatta gaz sancıları bile azaldı. ( aslında çocuğun midesi yandığı için kıvranıyor biz de gaz sanıyor idik muhtemel)