Ana içeriğe atla

Bebek İstiyordum;Olacak mıydı...




Daha liseye yeni başladığım zamanlarda tanışmıştım kistlerle. PCOS.. Polikistik over sendromu.. Her bir doktor farklı yorum yapıyordu..yıllarca ilaç kullandım ve pek çok değiştirdim. Değişmeyen tek şey doktorların " çocuk sahibi olabilirsin tabi olamazsın demiyoruz, ama ilaç,iğne hatta tüp bebek gerekebilir" sözü idi.

Evlendik. Aradan 2 yıl geçti. Artık anne olmak istiyordum. Geç bile kalmıştım. İş kurma faslı ortaya çıkmasa çok daha önce heveslenmiştim anne olmaya. 

PCOS varlığını bilen bir anne adayı ne yapar, hamile kalmaya karar verince hemen bir uzaman gider destek için..Ben de öyle yaptım. 


Gittiğim doktor tanıdıktı. Beraber çalışmıştık. dedi ki;
"Canım seni hiç oyalamayım. Doğal yollarla hamile kalman zor. Yumurtaların var; ama destek olmak lazım. Sana bir ilaç vereceğim. Kullanacaksın . Yumurtalarını büyütecek. Sonra çatlatma iğnesi yapacağız. Oldu oldu, yoksa aşılama.."

Nasıl bir psikoloji.. Evet zor olacağını biliyordum. Ama yine de bunları yeniden duymak üzülmemem için bir sebep değildi. 

Kendimi eksik, ezik, yeteneksiz hissetmiştim..

İlaçları alıp başladım kullanmaya. Ama iğne vakti geldiği zaman il dışına çıkmamız gerekiyordu kaldı... Neyse dedim daha kaç ay oldu ki ..Acelemiz yok.. dönüşte ilaç alırım tekrar..

Gittiğimiz yer eşimin ailesinin yanıydı. Kayınpederim her gün aldı ikimizi karşısına oturttu dua okudu. Biz eşimle bol bol temiz havada gezdik. Kafa rahat. Şu an çocuk olmayacak biliyoruz düşünmüyoruz. Vakit verdik kendimize...

Dönüşte eşim hemen alma ilaçları bırakalım biraz zamana dedi.. İyi dedim. 

Ve o ay regl olmadım... 


Ben derim ki, önce kafa rahat olmalı. Sonra tevekkül olmalı.. 

 Çok şükür Rabbim kucağımızı boş bırakmadı, çok aratmadı.. Dileyen isteyen herkesin olsun bebeği inşallah...

sevgiyle..

Yorumlar

  1. Arada oluyor boyle densizlikler:)) Yegenim hamileyken doktor onada cocgunuz olmaz sizin demisti:)) Allah vermek istedikten sonra gerisi bos...
    Allah anali-babali, saglikla buyumek-buyutmek nasip etsin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet öyle; Rabbim istesin gerisi hikaye..
      ve amin..en kocamanından..

      Sil
  2. Amin inşallah olamayan herkese nasip etsin Allah , cansın sen.

    YanıtlaSil
  3. Sağlıkla ,anne babacığıyla sevgiyle hep güzellikleri görerek büyüsün inş.

    YanıtlaSil
  4. Allah çocuk isteyen herkese nasip etti. Evlat sevgisi bambaşka birşey::::

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hep derlerdi ne kadar farklı olabilir derdim.. öyle imiş..anlatılmaz yaşanır tabiri en çok buraya yakışıyor bence ... :)

      Sil

Yorum Gönder

Bu konuda sen de bir şeyler söylemek ister misin ? Haydi durma sen de fikrini söyle :)

Bu blogdaki popüler yayınlar

Synacthen Depot 1mg Ampul

Şimdi diyebilirsiniz bu nasıl bir yazı başlığı.. Başlık değil ilaç adı.. Haklısınız da.. Amacım bu ilaç hakkında yazmak..İlaç nedir , nerelerde kullanılır, bizimle alakası ne; ne tür etkileri var.. E bunların hepini bir başlığa sığdıramayınca ilacın adı en iyi başlık oldu :D Önce teknik bilgilerden başlayalım.. Nedir bu synacten.. Synacthen depot 1mg ampul kas içine yapılan bir enjeksiyon.. " Kabadan " iğne.. Böbrek üstü bezlerinin çalışmasını sağlayan bir ilaç. Böbrek üstü bezi çalışıyor mu diye test için de kullanılıyor. ACTH -adrenokortikotropik hormon  takviyesi..Vücudun kendi ürettiği steroidlerin artırılması ilk hedef genel olarak. Kortizol , glokokortikoid, mineralokortikoid, androjen.. Ülseratif kolit, crohn, romatizma, kanser gibi hastalıkların yanında bazı nöbet çeşitlerinde de kullanılıyor. Dünyada ESESS tedavisinde birincil tercih ACTH takviyesi.  Ayrıca diğer epilepsi türleri ve otizm için de kullanılıyor. Biz ESESS için kullanıyoruz.

Ayak bağı kesme

Fotoğraf alıntı.. Selam kizlaarrr.. Simcik şöyle bir durum mevzuu bahis.. Malumunuz benim minnak bir miktar geriden gelmekte..21 aylık henüz yürümedi. Başka şeyler de var tabii dee, bu yazının konusu geç yürüme~ yürüyememe..

Reflu ah reflu...

Ertuğrul doğduğu günden beri reflu sorunu yaşıyor. Biz hep patalojik bir reflu dedik ama doktorlara anlatamadık. Biz de de hata var gerçi, çocuk gastroentroloji ye gitmedik hemen.. 4 ay bittiği sıralarda kilo persentili artık %2ye kadar düşünce yeter dedik gittik.. Gastrotuss baby diye bitkisel içerikli ve zor bulunan ithal bir şurup yazdı doktor. Firma ile iletişime geçip yakın eczanelerden birisine göndermesi ile ulaşabildik ilaca. Hemen etkisi başladı. Kusmalar ciddi oranda azaldı, hatta gaz sancıları bile azaldı. ( aslında çocuğun midesi yandığı için kıvranıyor biz de gaz sanıyor idik muhtemel)