Ana içeriğe atla

Bursa Gezisi




Kış ortası demedik ufacık bir kaçamakcık  yaptık Bursa'ya gittik çekirdek ailemle..İyi de oldu..
3 gün ayırabildik sadece ( aslında başka bir iş için gidince :P ) ama baştan uyarayım sizi yetmiyor. Bursa'yı eni konu gezmek istiyorsanız bir haftadan az kalmamak lazım..
Kaldığımız otel Bursa merkez sayılabilecek bir yerde, SGK nın hemen karşısında Grand Bursa Otel.



Gayet iyiydi. Üç yıldızlı bir otel ama beklediğimden daha iyiydi. Oda kahvaltı konstepli bir otel.

Oda gayet büyük ve ferah. Oğlumun tozlara alerjisi var dedim her gün süpürdüler.
Mini buzdolabı, gayet geniş raflı bir gardolap, kasa, saç kurutma makinesi, elektrikli su ısıtıcı ve TV var. 



Kahvaltı bol çeşit açık büfe kahvaltı. İlk sabah uyku daha tatlı geldi ve kaçırdık ama sonra güzel doyduk :)

dip not : Otelimiz sonra öğrendik ki şifa okları ile meşhur okçu babanın görüş hizasında imiş..Belki ve inşallah faydası olur bize de dedik..

İlk gün Ulu cami ve Orhangazi camilerine gidebildik..Gezmeye çıkarken arabayı oldukça uzak bir yere park ettik, karacaahmet otoparkıydı galiba adı. Öyle olunca küçük bey de yürümediği için bebek arabasını aldık. Bebek arabası ile cami türbe falan gezilmiyor. birimiz girdik diğeri dışarıda minnakın başını bekledi. Ertuğrul hep dışarıda olunca üşüdü. Hava da soğuktu. Ben huzursuz oldum ve otele döndük..Zaten öğleden sonra geçebilmiştik fazla vakit de yoktu..

ulu cami içinden görüntü..foto alıntı..
orhan / orhan bey/ orhangazi camii




İkinci gün Osman gazi, orhan gazi,  okçu baba, üftade hz. türbelerine gittik..Hepsi birbirine yakın zaten..



orhan gazi türbesi

okçu baba




Üçüncü gün de emir sultana..



Saat kulesi, bursa manzarası, toplar olan tophaneye gittik bir de..




Tabii ki zaman yetmedi görmek istediğim her yere..
Bir de ben türbelere girince biraz fazla kaldım galiba :/

Türbelerden şifa umulmasına şiddetle karşıyım yanlış anlaşılmasın. İp bağlama, mum yakma, para atma, çevresinde tur atma vs..Hurafe hep..Batıl..

Ben sadece çok dua ettim.. Osman gazi ve orhan gazi mesela, Osmanlıyı kurdular, ne büyük emekleri var bugünümüzde..Torunları koca imprataorluğu yaşanmaz hale getirmiş olsa da..

Üftade, okçu baba emir sultan vs gibi evliyalarda da ; böyle özel bir yere gelince duygularım kabardı sanırım.. Allahım dedim, peygamberimizin, bu güzel insanların duaları gibi makbul eyle dualarımızı, bizim günahlarımız elbet çok, bu güzel kullarının yüzü suyu hürmetine kabul et dualarımızı..sen oğluşumuza şifa ver dedim..ve tabi pek çok düşünceler dualar.. Hepsini söylemeyim size..



Bir de; fiyatı tadına kıyasla fazlasıyla makul bir iskender yedik..Şiddetle tavsiye ederim.. Kebapçı Hüseyin Usta.. Diğer o ünlü iskendercilerden hem daha ucuz hem de lezzeti onlarla yarışır ( geçer de diyebilirim de zevkler tartışılır ya hani..)





Öyle işte..

Sevgiyle..

Yorumlar

  1. Bir Bursalı olarak yazdıklarınız çok hoşuma gitti güzel havada gelip tophane, kozahan, uludağ gibi yerleride gezmeniz dileğiyle ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kozahan a da girdik aslında ama sadece üst kata girdik çıktık,unutmusum :))

      Sil
  2. Ah doğmuş olmasam da memleketim diyeceğim tüm çocukluk ve gençliğimin geçtiği güzel şehir.. Bir dahaki gidişinizde "Cemil Cemal"de iskender yiyin, hatta pideli köftesi de ünlüdür Bursa'nın.
    Anneli oğullu fotoğraflarınız da çok güzel ayrıca <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pideli köfte çok yerde gördük de iskender daha cazip geldi :)) teşekkür ederiz: ))

      Sil
  3. Şifa olsun..Derdi olan herkes devasını bulsun tez vakitte..

    YanıtlaSil
  4. Çok çok iyi olmuş kış demeden yaz demeden gezmek insan ruhuna çok iyi geliyor. Ama bu çalışma hayatı insanı robotlaştırıyor. Çok iyi olmuş şifa olsun inşallah

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katılıyorum, büyükler boşuna dememiş tebdili mekanda ferahlık vardır diye: ) amin inşallah: )

      Sil
  5. Gezmek her zaman ruhuma iyi geliyor. Ne iyi yapmışsınız :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bize de iyi geliyor handanim,oglumla bana ama herife degil :pp

      Sil
  6. Ayy canım Bursam yaa sevilmez mi :) iyi yapmişsiniz.Daha çok gezilecek yerleri var.Ama dediğiniz gibi çok zaman istior :)

    YanıtlaSil
  7. Ne iyi yapmışsın, Okçu Babanın şifa dağıtan okları çok ilginç geldi, google'da bakacağım gerçekten merak ettim, güzelmiş çok, umarım havaların daha güzel olduğu bir zamanda yine gidersiniz.
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  8. kebabçıyı not aldım :)

    YanıtlaSil
  9. Yalovalı bir vatandaşım fakat sadece çok seneler evvel gitmiştim Bursa'ya bir defa çok da istiyorum gezebilmeyi o güzel sanat eserlerini tarih parçalarını görmeyi ne güzel yaptınız gittiniz gördünüz kuzuya da iyi gelmiştir 👌🏻☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gezecek daha o kadar çok yer kaldı ki.. Ama bu kadarcık bile iyi geldi: )

      Sil
  10. ne güzel olmuş Bursayı severim ben de en son üniversitedeyken gitmiştim :) bloğunuzu takibe aldım bana da bekliyorum sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz sefalar getirdiniz geliyorum hemen :)

      Sil
  11. Ne güzel çıkmışsınız ana oğul fotoğraflar da 😊 bayıldım ikinize de 😀. Okçu babanın okları şifalı gelsin, ne dua ettiysen kabul olsun inşallah 🖑🖐. Ne çok yazını kaçırmışım nasıl görmemişim bunları Bursa da siz de çok güzelsiniz 😀. Sevgilerimle ❤

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu konuda sen de bir şeyler söylemek ister misin ? Haydi durma sen de fikrini söyle :)

Bu blogdaki popüler yayınlar

Synacthen Depot 1mg Ampul

Şimdi diyebilirsiniz bu nasıl bir yazı başlığı.. Başlık değil ilaç adı.. Haklısınız da.. Amacım bu ilaç hakkında yazmak..İlaç nedir , nerelerde kullanılır, bizimle alakası ne; ne tür etkileri var.. E bunların hepini bir başlığa sığdıramayınca ilacın adı en iyi başlık oldu :D Önce teknik bilgilerden başlayalım.. Nedir bu synacten.. Synacthen depot 1mg ampul kas içine yapılan bir enjeksiyon.. " Kabadan " iğne.. Böbrek üstü bezlerinin çalışmasını sağlayan bir ilaç. Böbrek üstü bezi çalışıyor mu diye test için de kullanılıyor. ACTH -adrenokortikotropik hormon  takviyesi..Vücudun kendi ürettiği steroidlerin artırılması ilk hedef genel olarak. Kortizol , glokokortikoid, mineralokortikoid, androjen.. Ülseratif kolit, crohn, romatizma, kanser gibi hastalıkların yanında bazı nöbet çeşitlerinde de kullanılıyor. Dünyada ESESS tedavisinde birincil tercih ACTH takviyesi.  Ayrıca diğer epilepsi türleri ve otizm için de kullanılıyor. Biz ESESS için kullanıyoruz.

Ayak bağı kesme

Fotoğraf alıntı.. Selam kizlaarrr.. Simcik şöyle bir durum mevzuu bahis.. Malumunuz benim minnak bir miktar geriden gelmekte..21 aylık henüz yürümedi. Başka şeyler de var tabii dee, bu yazının konusu geç yürüme~ yürüyememe..

Reflu ah reflu...

Ertuğrul doğduğu günden beri reflu sorunu yaşıyor. Biz hep patalojik bir reflu dedik ama doktorlara anlatamadık. Biz de de hata var gerçi, çocuk gastroentroloji ye gitmedik hemen.. 4 ay bittiği sıralarda kilo persentili artık %2ye kadar düşünce yeter dedik gittik.. Gastrotuss baby diye bitkisel içerikli ve zor bulunan ithal bir şurup yazdı doktor. Firma ile iletişime geçip yakın eczanelerden birisine göndermesi ile ulaşabildik ilaca. Hemen etkisi başladı. Kusmalar ciddi oranda azaldı, hatta gaz sancıları bile azaldı. ( aslında çocuğun midesi yandığı için kıvranıyor biz de gaz sanıyor idik muhtemel)