26 Ocak 2016 Salı

Muhallebi






Bugün yeni bir muhallebi denedim oğlum için. İrmikli kayısılı bebe muhallebisi :)

Yer mi yemez mi diye düşündüm aslında ama çok azıcık. Çünkü başka şansı yok yiyecek :P

Nasıl yaptım;


* 10 tane kadar kuru kayısıyı iyice haşladım. 
* Kayısılar çatalla ezilecek kıvama geldikleri zaman blender ile ezdim. 
* Üzerine su ekledim ( çünkü koyduğum suyun hepsini kayısılar çekti. Hatta daha haşlama aşamasında bir kaç kere su ekledim )
* 1.5 yemek kaşığı kadar irmik, 1 tatlı kaşığı kadar mısır nişastası ekledim ve karıştırdım.

Kaynadıktan sonra bir kaç dakika daha pişmesini bekledim. Karıştırmayı hiç bırakmadım.

İşte bu kadar basit :)



Bu ölçü ile akıncı marka içli köfte kutusunun yaklaşık yarısını dolduracak kadar muhallebi yapılıyor. Bekledikçe tabi suyunu çekiyor. Yedirirken biraz su kaynatıp karıştırdım. Hem yumuşadı hem çoğaldı ;) 


Peki oğlum yedi mi? Evet hem de severek yedi :)





2 yorum:

Bu konuda sen de bir şeyler söylemek ister misin ? Haydi durma sen de fikrini söyle :)