Ana içeriğe atla

Çocuk Nörolojisi





Ertuğrulum canım oğlumun yeni nörolojik muayene zamanı geldi bile..

1 Şubat Pazartesi günü için Canan Yıldırım 'dan randevu aldım.. Heyecanlı bir bekleyiş var şimdi..


İlk çocuk nörolojisi muayenesine 5 aylıkken götürmüştük oğlumu. Düzenli takiplerimizi yapan çocuk doktorumuz kartal umut avicenna hastanesinden uğur bey; son iki muayenesinde ısrarla götürün deyince gittik. Bölge hastanesine Perşembe akşamları gelen; sonradan aslında GATA Haydarpaşa da da çalıştığını öğrendiğimiz Cihan Meral'e gittik. Bir sıkıntı görmedi. "ben bu çocukta bir sıkıntı görmedim ama içimiz rahat etsin diyorsanız bana geldiniz ben bir MR isterim " dedi.. Biz de çektirmedik....
8 aylık olduğunda hala dönmüyor, oturmuyor, emeklemiyordu. Bir ara aggguuşş gibi sesler başlamıştı ama artık onlar da yoktu, Hatta ağlaması dışında çıkardığı ses yoktu. Yine Uğur bey, kaslarda bir sorun var bence bir nörolojiye gidin spastik olmasın bu çocuk dedi. 5 aylıkken gittik dedim.. Yine de gidin dedi.. Önce marmara eğitim araştırma hastanesine gittik. orada çocuk nörolojisi muayenesi için önce çocuk doktorları görüyor, sizi nörolojiye sevk ediyor. ancak o zaman randevu alabiliyorsunuz. Çocuk doktoru nörolojiye gittiğimiz zaman hazır olması için kan testlerini istedi. 10 tüp kan alındı yavrumdan. Genetik testler, metabolik hastalıklara yönelik testler,karaciğere yönelik testler... Sonuçların çıkması 2 hafta sürdü nasıl geçti o haftalar hatırlamıyorum.. Nöroloji için bize 4 ay sonrasına randevu verdiler. Ama aralarında konuşurken anlamadığımı zannettiler sanırım CP olabilir, epilepsi olabilir vs bir kaç hastalık saydılar.. Cp; cerebral palsi,beyin felci... Epilepsi;sara.. bu riskler var ve 4 ay sonraya randevu.. Bekler miyim; beklemedim.. Çakmak Erdem hastanesinde Adnan Ayvaz a gittik. Hemen daha o gün..Beyin MR ı istedi. AGTE testi yaptırdı.. AGTE çocuk gelişimini ölçen Hacettepe li hocaların hazırladığı bir test. Akranlarından %60 -70 arası geri çıktı o testte..MR sonucu ertesi gün çıkacaktı, ısrar rica minnet hekimlik torpili ile aynı gün aldık sonucu..
Çok şükür MR da kan sonuçları da herşey tertemiz çıktı.. Ama oğlumda gelişim geriliği vardı..

Fizyoterapi ve bol bol sevgi dedi doktor..6 ay sonra da kontrol istedi..

Fizyoterapiye ve anne bebek oyun gruplarına başladık. 5 ay sonra yine çocuk doktorumuz uğur bey içimize kurt düşürdü. kas erimesi olabilir bu çocukta dedi. haydiii biz apar topar yine çocuk nöroloji uzmanına.. Neyse ki Adnan beyin randevuları rahat, aynı gün gidip muayene olabildik. 6 ay demiştiniz ama biz 5 ayda geldik dedik.. Şöyle bir baktı, bir şey yok. Gelişi geri ama ilerliyor. İlerliyor ama geri.. İsterseniz tekrar bir AGTE yapalım, 18 ay olunca da MR yenileyelim dedi..

Bir taraftan içim rahatladı ama diğer taraftan tavır ilgisizlik rahatsız etti ne yalan söyleyim..

AGTE yaptırmadım, Fizyoterapi evden devam etti. Oyun grubu devam etti.. ama hala eksik ters giden bir şeyler vardı.

3 ay önce  Nuhun gemisi çocuk terapi ve danışmanlık merkezinde özel eğitime başladık..Şİmdi de 19 ay bitti, nöroloji muayenesi için randevu vakti geldi..

5 aylıkkken belki hiç bir şeyi gerçekten yoktu bilmiyorum, ama ya vardı ve görülmedi ise düşüncesi kafamı kemirdiği için Cihan Meral e gitmek istemedim..
Son randevuda aslında ilk randevuda da Adnan hocanın tavrı beni bir şekilde rahatsız ettiği için onu da istemedim.

Ataşehirde dumankaya icon da Canan yıldırım ı övdüler. Sosyal medya üzerinden de bir grupta tanışıklık denk gelince randevuyu bu sefer Canan hoca'dan aldım..

19 ay bittiği ve hala kelime çıkmadığı için bir EEG çekelim dedi. Konuşma geriliği olan her çocukta isteriz dedi. Telefonla konuşmamız bana gayet makul geldi. Umarım randevuda da memnun kalırız.

Bu 1 hafta nasıl geçecek bakalım..Nuhun gemisinde bu hafta gelişim testleri yapacak ve bu 3 ayın raporunu hazırlayacaklar..Raporla birlikte gideceğiz..

Hakkımızda hayırlısı.. İnşallah güzel haberler alırız..

Yorumlar

  1. İnşallah hakkınızda hayırlısı olur , her şey güzel olacak . Bundan sonra sizi n bir tane daha moral dostunuz oldu , tabii kabul ederseniz sevgiyle sarıldım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok çok memnun oldum.. elbette ben de sevgiyle sarıldım :) bloguna şöyle bir göz gezdirdim ama ayrıntılı bakacağım ; her zaman da beklerim buraya ..mutlu oldum,olurum :)

      Sil
  2. Siyah kuğu ile tanıdım sizi..... canan hanımla biz de çalıştık aslında benim oğlum 18 yaşını doldurmuştu. Sadece fikrini almak için gitmiştim. Sorunun bebeklik yada çocukluk döneminden beri mi geliştiğini araştırmak için çocuk nörolojisin den anlayan..... Neyse bizi çapaya yönlendirmesi çok büyük yardım oldu... sizede tavsiye ederim.... orada muhteşem bir ekip var... türkiyede üstlerine yok... terapi için de Size Ümran Korkmazlar diyorum. Büyük oğlumun sorunu çok farklıydı onun için bu linkden bakabilirsiniz. http://www.hobbyismyworld.blogspot.com.tr/2014/11/tesekkurler.html?m=1 Küçük oğlumda da dikkat eksikliği ve Disleksi teşhisi capada kondu 11 yaşındayken geç kalınmış bir teşhistı o zamana kadar bir sürü doktor vesaire bir şeyi yok dedi... Ümran hanım tedavi ve terapi sürecinde çok yardım etti. Şu an da 16 yaşında ve sorunlarimizin üstesinden geldik.... Size kolaylıklar diliyorum....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim. önerilerinizi değerlendireceğim. sıkıntılarınızı aşmış olmanıza inanın çok sevindim.geç kalınmış bir teşhis, 18 yaş vs diyince korkmuştum yazının sonu kötü bitecek diye..

      Sil
  3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu konuda sen de bir şeyler söylemek ister misin ? Haydi durma sen de fikrini söyle :)

Bu blogdaki popüler yayınlar

Synacthen Depot 1mg Ampul

Şimdi diyebilirsiniz bu nasıl bir yazı başlığı.. Başlık değil ilaç adı.. Haklısınız da.. Amacım bu ilaç hakkında yazmak..İlaç nedir , nerelerde kullanılır, bizimle alakası ne; ne tür etkileri var.. E bunların hepini bir başlığa sığdıramayınca ilacın adı en iyi başlık oldu :D Önce teknik bilgilerden başlayalım.. Nedir bu synacten.. Synacthen depot 1mg ampul kas içine yapılan bir enjeksiyon.. " Kabadan " iğne.. Böbrek üstü bezlerinin çalışmasını sağlayan bir ilaç. Böbrek üstü bezi çalışıyor mu diye test için de kullanılıyor. ACTH -adrenokortikotropik hormon  takviyesi..Vücudun kendi ürettiği steroidlerin artırılması ilk hedef genel olarak. Kortizol , glokokortikoid, mineralokortikoid, androjen.. Ülseratif kolit, crohn, romatizma, kanser gibi hastalıkların yanında bazı nöbet çeşitlerinde de kullanılıyor. Dünyada ESESS tedavisinde birincil tercih ACTH takviyesi.  Ayrıca diğer epilepsi türleri ve otizm için de kullanılıyor. Biz ESESS için kullanıyoruz.

Ayak bağı kesme

Fotoğraf alıntı.. Selam kizlaarrr.. Simcik şöyle bir durum mevzuu bahis.. Malumunuz benim minnak bir miktar geriden gelmekte..21 aylık henüz yürümedi. Başka şeyler de var tabii dee, bu yazının konusu geç yürüme~ yürüyememe..

Reflu ah reflu...

Ertuğrul doğduğu günden beri reflu sorunu yaşıyor. Biz hep patalojik bir reflu dedik ama doktorlara anlatamadık. Biz de de hata var gerçi, çocuk gastroentroloji ye gitmedik hemen.. 4 ay bittiği sıralarda kilo persentili artık %2ye kadar düşünce yeter dedik gittik.. Gastrotuss baby diye bitkisel içerikli ve zor bulunan ithal bir şurup yazdı doktor. Firma ile iletişime geçip yakın eczanelerden birisine göndermesi ile ulaşabildik ilaca. Hemen etkisi başladı. Kusmalar ciddi oranda azaldı, hatta gaz sancıları bile azaldı. ( aslında çocuğun midesi yandığı için kıvranıyor biz de gaz sanıyor idik muhtemel)