Ana içeriğe atla

GAPS Diyeti





GAPS diyetine başlıyoruz nasipse..

Bu diyet hepsini olmasa da pek çok otizmli çocuğu iyileştirmiş; gelişim geriliği olan çocuklara iyi gelmiş, depresyona alerjiye barsak sorunlarına vs pek çok hastalığa iyi geliyormuş.


Temel olarak anladığım; hayatın gidişini barsaklarınız belirler anacım. Barsaklar mutlu ise sen de mutlusun.. 

Kitap yeni geldi daha .. Henüz okumadım. Diyetle ilgili bir kaç siteyi inceledim. Gelişim geriliği olan oğlunda bir kaç aydır uygulayan bir arkadaşımla konuştum. Ya Allah ya bismillah diyip girişiyoruz bakalım..

Kısaca - henüz kitabı okumadığımı belirtiyorum tekrar- anladığımı özetlersem;
aslında bu diyet işin özü.. Doğal beslen hayatını yaşa.. 

Et, tavuk, balık ye;
Nişasta içermeyen sebzeleri ye ( patates yeme mesela);
Tahıllardan uzak dur (hepsinden.. ekmek makarna pilav yok.. yarmalı yoğurt çorbası yok.. gibi..);
Sütü evde kendin mayala ve yoğurdunu yap onu ye; süt içme;
Et ve kemik suyunu hayatından eksik etme..

An hatları ile böyle diyebiliriz..

Gluten ve kazein den uzak bir hayat..

Gluten tahıllarda olan bir protein grubu..
Kazein de taze sütte bulunan bir protein..

Depresyon, otizm alerji vs gibi sıkıntı yaşayanların çoğunlukla bu iki proteinin de vücutta emilimi-tüketimi-sindirimi-kullanımı vs konusunda sıkıntılı oldukları görülmüş. Hayalarından gluten ve kazein çıkınca bazılarınca bir mucize olmuş ve pufff her şey uçmuş gitmiş..

Tabi ki bir işe kalkışmak için önce o konuda bilgili olmak gerek. Kulaktan duyma, ordan burdan 3-5 cümle okumakla olmaz. 
O yüzden önce kitabı okuyacağım, sonra ailecek hepimizi bu diyete sokacağım. Eee; oğluşta gelişim geriliği annede depresyon babada mide sorunları var; iddiaya göre bu diet hepimizin derdine deva.. Göreceğiz bakalım :) 

He deneyen illa %100 fayda görmemiş; bunu bilmek ve unutmamakta fayda var tabi ki..Ama yine de yapması çok da zor gözükmüyor şimdilik ve zararlı gibi de gelmedi şahsen.. Ve denemekle ne kaybederim ki belki kazanırım diyorum..Tabi ki incelikleri öğrendikçe anlayacağım..

Öğrendiklerimi paylaşırım fırsat buldukça yine..

Sevgiyle..

Yorumlar

  1. Gaps diyeti kavramını ilk defa duyuyorum ama çok faydalı bir kitap olduğu belli teşekkürler paylaşım için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gaps olarak ben de yeni duydum Nazcım.. :) sevgiler :)

      Sil
  2. Sağlığa iyi geleceği kesin, kaybedecek bir şey yok.

    YanıtlaSil
  3. Yediklerimizin sağlığımızla birebir bağlantılı olduğuna inanıyoruz artık. Eskisi gibi değil herşey araştırılıyor ona göre diyet reçeteleri yapılıyordur umarım.İlk duydum bende umarım fayda görürsünüz, sağlıklı yıllar olsun.

    YanıtlaSil
  4. Merhabalar ,
    Blog keşif etkinliğinden geliyorum sizi takibe aldım bende bloguma beklerim :)
    http://yagmur-serhats.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  5. daha önce duymuştum. olumlu etkilerini bizzat deneyenlerden okumuştum. zaten nerde gluten yok orada tıkır tıkır çalışan beden var, buna inanıyorum.

    gelişmeler hakkında haber ver mutlaka.
    çok sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pek devam edemedik dukuju,kvalidemler geldi, ertuğrul un alerjileri çıktı vs düzene sokamadık..

      Sil
  6. Merhaba bloğunuzu çok beğendim ve takibe aldım :) banada beklerim http://feracelihanimkiz.blogspot.com.tr/?m=1

    YanıtlaSil
  7. Neredesin arkadaşım? Merak ettim seni? İki ay olmuş, yoksun, inşallah her şey yolundadır, kötü bir şey yoktur inşallah...:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel ablamm.. O kadar yoğundu ki bu ara hayat.. Kötü yeni bir sey yok şükür cookk teşekkür ederim :)) mmcckk

      Sil
    2. Aman olmasın zaten:(((sevindim kötü bir şey olmadığına bende öptüm :))

      Sil
  8. Mrb acaba diyeti yaptiniz mi son durumunuz nedir

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu konuda sen de bir şeyler söylemek ister misin ? Haydi durma sen de fikrini söyle :)

Bu blogdaki popüler yayınlar

Synacthen Depot 1mg Ampul

Şimdi diyebilirsiniz bu nasıl bir yazı başlığı.. Başlık değil ilaç adı.. Haklısınız da.. Amacım bu ilaç hakkında yazmak..İlaç nedir , nerelerde kullanılır, bizimle alakası ne; ne tür etkileri var.. E bunların hepini bir başlığa sığdıramayınca ilacın adı en iyi başlık oldu :D Önce teknik bilgilerden başlayalım.. Nedir bu synacten.. Synacthen depot 1mg ampul kas içine yapılan bir enjeksiyon.. " Kabadan " iğne.. Böbrek üstü bezlerinin çalışmasını sağlayan bir ilaç. Böbrek üstü bezi çalışıyor mu diye test için de kullanılıyor. ACTH -adrenokortikotropik hormon  takviyesi..Vücudun kendi ürettiği steroidlerin artırılması ilk hedef genel olarak. Kortizol , glokokortikoid, mineralokortikoid, androjen.. Ülseratif kolit, crohn, romatizma, kanser gibi hastalıkların yanında bazı nöbet çeşitlerinde de kullanılıyor. Dünyada ESESS tedavisinde birincil tercih ACTH takviyesi.  Ayrıca diğer epilepsi türleri ve otizm için de kullanılıyor. Biz ESESS için kullanıyoruz.

Ayak bağı kesme

Fotoğraf alıntı.. Selam kizlaarrr.. Simcik şöyle bir durum mevzuu bahis.. Malumunuz benim minnak bir miktar geriden gelmekte..21 aylık henüz yürümedi. Başka şeyler de var tabii dee, bu yazının konusu geç yürüme~ yürüyememe..

Reflu ah reflu...

Ertuğrul doğduğu günden beri reflu sorunu yaşıyor. Biz hep patalojik bir reflu dedik ama doktorlara anlatamadık. Biz de de hata var gerçi, çocuk gastroentroloji ye gitmedik hemen.. 4 ay bittiği sıralarda kilo persentili artık %2ye kadar düşünce yeter dedik gittik.. Gastrotuss baby diye bitkisel içerikli ve zor bulunan ithal bir şurup yazdı doktor. Firma ile iletişime geçip yakın eczanelerden birisine göndermesi ile ulaşabildik ilaca. Hemen etkisi başladı. Kusmalar ciddi oranda azaldı, hatta gaz sancıları bile azaldı. ( aslında çocuğun midesi yandığı için kıvranıyor biz de gaz sanıyor idik muhtemel)