19 Mayıs 2016 Perşembe

ATATÜRK'ü Anma ve Gençlik ve Spor Bayramı..





Mustafa Kemal'i düşünüyorum; 

Yeleleri alevden al bir ata binmiş; 
Aşıyor yüce dağları, engin denizleri, 
Altın saçları dalgalanıyor rüzgarda, 
Işıl ışıl yanıyor mavi gözleri. 



Mustafa Kemal'i düşünüyorum; 
Yanmış, yıkılmış savaş meydanlarında, 
Destanlar yaratıyor cihanın görmediği, 
Arkasından dağ dağ ordular geliyor 
Her askeri Mustafa Kemal gibi. 



Mustafa Kemal'i düşünüyorum 
Gelmiş geçmiş kahramanlara bedel 
Hükmediyor uçsuz bucaksız göklere; 
Al bir ata binmiş yalın kılıç 
Koşuyor zaferden zafere.



Mustafa Kemal'i düşünüyorum; 
Ölmemiş bir Kasım sabahı; 
Yine bizimle beraber her yerde. 
Yaşıyor dört köşesinde vatanın; 
Yaşıyor damar damar yüreklerde.



Mustafa Kemal'i düşünüyorum; 
Altın saçları dalgalanıyor rüzgarda, 
Mavi gözlerini ışıl ışıl, görüyorum, 
Uykularıma giriyor her gece. 
Ellerinden öpüyorum. 



Ümit Yaşar OĞUZCAN



Türkiye cumhuriyeti ilelebet payidar kalacaktır.. 

Kemiklerin sızlıyor mu yattığın yerde ATAM.... Emek emek, kanla terle yarattığın ülkende olanlar sana azap veriyor mu..

Laiklik kaldırılsın diye konuşuluyor son günlerde.. Cumhuriyet parlamenter rejim tartışılıyor.. 
Engin görüşünle gördüğün gibi, kendi seçilen bir cumhurbaşkanı beni halk seçti diyerek istediği her şeyi yapma hakkını savunuyor ve kullanıyor.. İşin kötüsü ATAM; kimsenin sesi çıkmıyor..
Ülkem savaşın içinde ATAM.. Parça parça her yeri yıkılıyor, dökülüyor yağmalanıyor.. Füzeler yanlışlıkla yer çekimine maruz kalıyor; şehrin göbeğinde bombalar patlıyor.. Her gün onlarca şehit veriliyor.. Ve kimse de yeter artık demiyor.. Ben de diyemiyorum ATAM.. 
Korku Türk'e yakışmıyor evet.. Evlat anasız büyür ama vatansız büyümez diyen bir ana olamıyorum..

Yeni bir ,Mustafa Kemal beklemeyin, muhtaç olduğunuz kudret damarlarınızda dedin; ama birlik olmayı beceremiyoruz .. Hep birlikte batıyoruz..

Yine de umudumu kaybetmiyorum ATAM.. TÜRKİYE CUMHURİYETİ DEVLETİ; ilelebet payidar kalacaktır.. Laik, demokratik ve güçler ayrılığı olan bir şekilde.. İnşallah..

19 Mayıs ATATÜRK'ü Anma ve Gençlik ve Spor Bayramımız kutlu olsun..Herşeye, herkese rağmen coşkumuz sevincimiz bizimdir, elimizden alınmasına izin vermeyelim..






Çok tutulmadı gündeme geldi; ama bir 100.yıl marşımız var ve severim ben..10 yıl marşının gölgesinde kaldı .. !0 yıl marşının yeri başka zaten.. Buyurun o da burada:



Ve günün anlam ve önemine en yakışan marşlardan; gençlik marşı..



Sesimizi yer gök su dinlesin.. Biz bu vatanı seviyoruz; kıymet bilmeyen ellere bırakmayız!! 


2 yorum:

  1. masmavi akıntıya kapılarak okudum tekrar ,... Teşekkürler Atam

    YanıtlaSil

Bu konuda sen de bir şeyler söylemek ister misin ?